Drumul Matasii sau cum ar putea profita Romania de pozitia la granita dintre Orient si Occident. Portul Constanta, noul Rotterdam al Europei
Europa si Asia trebuie sa refaca Drumul Matasii. Politicieni si oameni de afaceri discuta in aceste zile la Bucuresti depre cum pot fi reluate legaturile economice de pe vechiul drum al comerciantilor asiatici.
Portul Constanta ar putea deveni noul Rotterdam, iar Romania poate fi un punct important al schimbului de marfuri intre Europa si Statele Unite. Depinde de imaginatia voastra, ne transmit strategii americani.
Pe ruta comerciala ce lega Europa, Asia si America, Romania este un nod important. Problema ar fi ca nu au stiut nicioada sa castigam din pozitia pe care o ocupam pe harta lumii, a declarat Mircea Geoana la inceputul unui forum cu oameni de afaceri si politicieni invitati la Bucuresti.
"Intrebarea este daca Romania, ca poarta a Europei, cu o geografie senzationala, va trebui sa isi transforme avantajul geografic intr-unul economic", a spus Geoana.
In conditiile in care tot mai multe tari din Orientul Mijlociu si Europa au probleme de securitate, rolul vostru ca tara este tot mai important, au declarat strategii americani invitati la eveniment.
George Friedman, Institutul Stratfor le-a transmis romanilor: "Folositi-va imaginatia. Este important sa fiti pe Drumul Matasii."
Invitat special la eveniment, jurnalistul CNN Richard Quest, a povestit ca urmarit revolutia din 1989 de la Bucuresti si stia ca Palatul Parlamentului a fost construit din dorinta lui Nicolae Ceausescu.
"Ce mesaj mai bun din partea Romaniei moderne poate fi decat o cladire ca aceasta construita intr-un regim totalitar caracterizat de represiune si lipsa democratiei in care astazi ne putem aseza aici liberi sa spunem orice dorim si oricum vrem sa spunem. Daca vrei sa te rostogolesti pe acest covor poti sa o faci. Si asta devine simbolul a tot ce inseamna aceasta cladire si nu vreun dictator care a disparut de multa vreme", a spus Quest.
Richard Quest este pentru prima oara in Romania si va sta doua zile.
Mai multe despre:
#Drumul Matasii#portul Constanta
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS