Anul in care am putea iesi din tara direct de pe autostrada. Harta drumurilor de mare viteza
Cum nu sunt suficienti bani, unele portiuni vor fi date in concesiune firmelor private, iar noi vom plati taxe cand vom circula pe acolo. Deocamdata, ne putem lauda cu o singura bucata terminata mai devreme.
O veste buna, dar foarte intarziata: pe 15 noiembrie se termina in sfarsit Autostrada Soarelui. Adica intre Cernavoda si Medgidia se va circula normal, pe ambele sensuri.
Muncitorii mai au foarte putin de munca pe Autostrada Soarelui, bucata dintre Cernavoda si Medgidia. Urmeaza sa instaleze 8 kilometri de balustrada si cateva panouri informative pentru soferi.
Cei 20 de km au costat 110 milioane de euro, iar constructorul ofera o garantie de 4 ani.
Din pacate, lipseste legatura dintre Autostrada Soarelui si autostrada Bucuresti Pitesti. Adica Centura Capitalei care sa le lege pe amandoua.
Avem insa de asteptat pana sa ajungem de la Bucuresti la Nadlac doar pe autostrada.
Unul dintre constructorii autostrazii Nadlac Arad este in mare intarziere si a fost penalizat cu aproape 1 milion si jumatate de euro. Daca nu mareste ritmul, urmatoarea sanctiune ar fi rezilierea contractului.
In aprilie 2013 avem promisiunea sa putem circula intre Lugoj si localitatea Dumbrava, dar si intre Orastie si Sibiu. Pentru cea mai grea parte, intre Sibiu si Pitesti nu s-a facut inca nici studiul de fezabilitate.
In aceste conditii avem astazi un record absolut pentru Romania. Am reusit sa construim inainte de termen 9 kilometri de autostrada dintre Timisoara si Lugoj. Restul santierelor, Dumnezeu cu mila, ca oamenii nu se grabesc sa sa respecte termenele.
Pe acelasi subiect: