Strategia la care lucreaza AMTB vizeaza bilete si abonamente de calatorie combinate pentru toti operatorii de transport, modalitatile de calcul al pretului integrat si distribuirea veniturilor rezultate, precum si integrarea retelelor de vanzari. 

Astfel, un posesor de card activ RATB sau Metrorex va putea circula cu toate mijloacele de transport, incarcand diferite tipuri de abonament. 

Crit a explicat ca pentru integrarea tarifara vor fi implementate doua modele.

Primul implica un pret orar pentru calatorii, iar cel de-al doilea presupune introducerea mai multe tipuri de abonament pentru diferiti operatori. 

"Tarifele le stabilim impreuna cu operatorii, noi nu intram in zona de competenta a tarifului stabilit de operatori, dar pe tarife unice, pe tarife de colaborare, de asociere intre operatori, vom avea competente reale", a aratat Crit. 

Seful AMTB a afirmat ca sistemul existent va fi upgradat, iar noua varianta ar putea fi implementata in a doua parte a anului viitor. 

"E posibil sa fie 1 iunie, in conditiile in care strategia de integrare tarifara cred ca poate fi pusa pe masa doamnei ministru al transporturilor pana la sfarsitul lunii februarie. Ar mai ramane cateva luni in care practic sa vedem cum functioneaza acest sistem si sa-l testam", a afirmat Crit. 

Sistemul va fi similiar celor din alte capitale europene, dar va tine cont si de elementele de la nivel local. 

Intrebat despre cheltuielile generate de aceasta operatiune, Crit nu a avansat o estimare, precizand insa ca vor fi "costuri minime".

Crit a adaugat ca sistemele electronice de plata trebuie introduse si la operatorii privati, pentru a o "transparenta totala" a veniturilor care ar trebui sa mearga la bugetul de stat.