Sistem de tarifare unic pentru RATB, Metrorex, CFR Calatori regional si operatorii privati din Bucuresti, de la 1 iunie
"O sa incercam sa avem tarife unice, un sistem de tarifare unic care se va aplica tuturor operatorilor de transport public din zona metropolitana. Vorbim aici de operatorii de transport privati, de RATB, Metrorex si de CFR Calatori, partea regionala", a declarat pentru agentia Mediafax, Adrian Crit, directorul general al Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB).
Strategia la care lucreaza AMTB vizeaza bilete si abonamente de calatorie combinate pentru toti operatorii de transport, modalitatile de calcul al pretului integrat si distribuirea veniturilor rezultate, precum si integrarea retelelor de vanzari.
Astfel, un posesor de card activ RATB sau Metrorex va putea circula cu toate mijloacele de transport, incarcand diferite tipuri de abonament.
Crit a explicat ca pentru integrarea tarifara vor fi implementate doua modele.
Primul implica un pret orar pentru calatorii, iar cel de-al doilea presupune introducerea mai multe tipuri de abonament pentru diferiti operatori.
"Tarifele le stabilim impreuna cu operatorii, noi nu intram in zona de competenta a tarifului stabilit de operatori, dar pe tarife unice, pe tarife de colaborare, de asociere intre operatori, vom avea competente reale", a aratat Crit.
Seful AMTB a afirmat ca sistemul existent va fi upgradat, iar noua varianta ar putea fi implementata in a doua parte a anului viitor.
"E posibil sa fie 1 iunie, in conditiile in care strategia de integrare tarifara cred ca poate fi pusa pe masa doamnei ministru al transporturilor pana la sfarsitul lunii februarie. Ar mai ramane cateva luni in care practic sa vedem cum functioneaza acest sistem si sa-l testam", a afirmat Crit.
Sistemul va fi similiar celor din alte capitale europene, dar va tine cont si de elementele de la nivel local.
Intrebat despre cheltuielile generate de aceasta operatiune, Crit nu a avansat o estimare, precizand insa ca vor fi "costuri minime".
Crit a adaugat ca sistemele electronice de plata trebuie introduse si la operatorii privati, pentru a o "transparenta totala" a veniturilor care ar trebui sa mearga la bugetul de stat.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS