Ce au facut Transporturile cu 3 mld. euro in 2011: 58 de km. de autostrazi si 2 statii de metrou. Cum au fost folositi restul banilor
Ministerul Transporturilor, unul dintre cele mai "bogate" ministere, cu un buget de 3,3 miliarde de euro anul acesta, si-a prezentat ieri bilantul realizarilor pe 2011, care arata, pe scurt, astfel: 58 de kilometri noi de autostrazi, aproape 500 de kilometri de drumuri nationale reabilitate, 230 de kilometri de cale ferata reabilitata, un terminal nou la Aeroportul Otopeni si doua noi statii de metrou, scrie Ziarul Financiar.
"Discutam de unul dintre cei mai bun ani ai ministerului, in care a trebuit sa ne si certam, sa luam masuri dure, dar si sa lucram", a declarat Anca Boagiu, cea care conduce de peste un an Ministerul Transporturilor.
Ministerul Transporturilor, care a beneficiat anul acesta de un buget de peste 3 miliarde de euro, a contractat in 2011 proiecte de circa 1,8 miliarde de euro si estimeaza pentru intreg anul 2011 rambursari totale din fonduri europene de circa 330 milioane de euro, echivalentul unei rate de absorbtie de 11%.
Tinta pentru anul urmator la bani europeni este insa si mai mare, de 40%. Prin programul POS-T, Transporturile beneficiaza in exercitiul financiar 2007-2013 de fonduri europene in valoare de 4,6 miliarde de euro.
Romania are in prezent 371 kilometri de autostrazi finalizati, dintre care 58 de kilometri deschisi traficului anul acesta: Arad-Timisoara, un tronson de 14,5 kilometri din tronsonul Medgidia-Constanta si 8,5 kilometri din centura Constantei la standard de autostrada.
Mai exista 434 kilometri de autostrazi in curs de executie si 111 kilometri care vor fi scosi curand la licitatie. Compania de autostrazi, care primeste an de an cea mai mare suma de la Transporturi, a semnat anul acesta 96 de contracte pentru proiecte de 1,4 miliarde de euro, o parte din contracte fiind pentru constructia a 211 km de autostrazi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS