Yahoo! cumpara compania Flurry si isi intareste divizia mobila. Tranzactia: 200 mil. dolari
Yahoo! isi va intari divizia mobila prin cumpararea companiei californiene Flurry, anuntata luni, specializata in analiza datelor mobile, in special in scopuri publicitare, informeaza AFP.
Yahoo! a refuzat sa divulge detaliile financiare ale tranzactiei, insa Wall Street Journal evoca o sursa apropiata dosarului, care spune ca tranzactia ar fi fost incheiata contra sumei de 200 milioane de dolari.
Flurry, cu sediul in San Francisco, a inceput in 2008 sa lucreze cu dezvoltatori de aplicatii mobile pentru a crea instrumente care analizeaza utilizarea acestor aplicatii. Instrumentele pot fi utile atat agentiilor de publicitate, care pot sa determine astfel segmentele in care reclamele lor sunt cel mai rentabile, dar si dezvoltatorilor, pentru optimizarea aplicatiilor create de acestia.
Compania spune ca peste 170.000 de dezvoltatori folosesc deja platforma Flurry si ca aceasta colecteaza date provenind de la 150 miliarde de accesari ale acelor aplicatii mobile in fiecare luna.
Yahoo! a facut din divizia mobila una dintre prioritatile sale si revendica o crestere de 36% a accesului la site-urile sale prin intermediul telefoanelor inteligente si al tabletelor, cu 450 de milioane de utilizatori activi in al doilea trimestru din acest an.
Directorul general al Yahoo!, Marissa Mayer, a preluat conducerea grupului in urma cu doi ani, cu obiectivul de a relansa cresterea economica a acestuia. Mayer a restructurat mai multe servicii cheie, a incercat sa diversifice continuturile propuse pe site-urile grupului si a crescut numarul achizitiilor de start up-uri pentru a intra in posesia unor tehnologii susceptibile de a imbogati produsele grupului si de a recruta talente. Pentru moment, rezultatele strategiei sunt controversate: cifra de afaceri a scazut cu inca 4%, ajungand la 1,08 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului 2014.