Retailerul va deschide, totuși, mai puţine magazine anul acesta decât planificase iniţial, deoarece se va concentra pe online, transmite Reuters, citată de Agerpres.

La Bursa de la Stockholm, acţiunile H&M au înregistrat joi dimineaţă un avans de aproximativ 10%.

În iunie, vânzările companiei suedeze au urcat cu 12%, depăşind estimările analiştilor, iar în perioada martie-mai 2019 acestea au înregistrat un avans de 6%, la 57 de miliarde de coroane suedeze. Vânzările online în monedă locală au urcat cu 20%.

De asemenea, H&M a redus de la 175 la 130 numărul magazinelor noi pe care intenţiona să le deschidă anul acesta, deoarece va investi mai mult în comerţul electronic.

Profitul înainte de taxe în perioada martie-mai 2019 s-a situat la 5,9 miliarde de coroane suedeze (640 milioane de dolari), de la şase miliarde de coroane suedeze în perioada similară din 2018 şi uşor sub estimările analiştilor. Profitul net a scăzut la 4,57 miliarde de coroane suedeze (492 milioane de dolari), de la 4,60 miliarde de coroane suedeze.

Stocurile au crescut cu 11% în perioada martie-mai 2019, la 40,4 miliarde de coroane suedeze.

H&M operează 4.979 de magazine în întreaga lume, inclusiv francize.

Ca şi alte companii, H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.

Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.

Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.