H&M ar putea tăia dividendele, pentru prima dată din 1974. Suedezii au anunțat o prăbușire a profitului, pe primul trimestru
Hennes Mauritz (H M)
Retailerul suedez a raportat, luna trecută, cel mai mic profit trimestrial din ultimii 16 ani și acumularea unui stoc record de haine nevândute.
Retailerul suedez Hennes & Mauritz (H&M), al doilea cel mai mare din lume, ar putea să taie dividendele, pentru prima dată din 1974, scrie Bloomberg.
Astfel, cei 27 de analiști intervievați de agenția americană se așteaptă la o reducere cu 7,5% a dividendului pentru anul fiscal 2018, în condițiile în care retailerul de haine se chinuie să aducă cât mai mulți cumpărători în magazinele sale.
H&M plătește de mai mulți ani investitorilor un dividend de 9,75 de coronane suedeze, însă o scădere pare inevitabilă, în condițiile în care compania se chinuie să țină pasul cu schimbările din comerțul traditional, să atragă mai mulți clienți în online și să facă față concurenței în creștere venite din partea Zara și Amazon.
Politica H&M este aceea de a distribui deținătorilor de acțiuni jumătate din profit, după plata taxelor.
"Vom anunţa la momentul potrivit dividendele propuse pentru anul fiscal 2018", a afirmat Nils Vinge, şeful relaţiilor cu investitorii.
Analiştii se aşteaptă ca în acest an H&M să raporteze o scădere de aproximativ 10% a profitului. Randamentul capitalului investit a scăzut cu 38%, şi este cel mai redus nivel din ultimii 16 ani, în timp ce datoria companiei a urcat la un nivel record
În martie, H&M a raportat cel mai mic profit trimestrial din ultimii 16 ani, în condiţiile în care grupul a acumulat un stoc record de haine nevândute în valoare de peste patru miliarde dolari.
În cele trei luni până la finele lunii februarie, primul trimestru al exerciţiului fiscal al H&M, profitul operaţional a scăzut cu 61%, până la 1,26 miliarde de coroane suedeze, comparativ cu 3,21 miliarde de coroane în perioada similară a anului trecut. Stocul de haine nevândute a crescut cu 7% în ultimul trimestru, până la nivelul de 4,3 miliarde dolari.
Problemele H&M au fost agravate de vremea neobişnuit de caldă înregistrată de Europa în luna ianuarie, urmată de valul de frig din februarie, care a dat peste cap industria de retail. Aceste evoluţii au forţat compania să scadă şi mai mult preţurile pentru a reduce stocurile.
Compania va deschide anul acesta 385 de noi magazine, faţă de 400 programate iniţial, după ce în perioada august 2016 - august 2017 a inaugurat 418 de unităţi, ajungând la un total de 4.553 de magazine pe plan global. De asemenea, vor fi extinse vânzările online pe 43 de pieţe până la sfârşitul anului. Deja, rivala Inditex vinde online pe 45 de pieţe.
Pentru a sprijini comerţul electronic, H&M va extinde acordul de cooperare cu divizia de retail online a Alibaba, Tmall.
H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket şi H&M Home. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS