Încă o lovitură pentru H&M. Suedezii renunță la un brand, din cauza dificultăților financiare
Hennes Mauritz (H M)
Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a renunţat la brandul său independent Cheap Monday, care înregistrează dificultăţi financiare, transmite DPA, preluată de Agerpres.
Închiderea va fi finalizată în iunie 2019 şi vor fi afectaţi aproximativ 80 de angajaţi, a anunţat grupul suedez.
H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.
"Cheap Monday are un model de afaceri tradiţional, care se confruntă acum cu dificultăţi majore din cauza transformărilor din industrie. Profitul şi vânzările brandului sunt în scădere de mult timp, prin urmare grupul va renunţa la Cheap Monday. Magazinul Cheap Monday din Londra şi versiunea sa online vor fi închise în 31 decembrie", se arată într-un comunicat al H&M.
În 2008, H&M a achiziţionat Fabric Scandinavien AB, proprietarul brandului Cheap Monday, care comercializează blugi şi deţine lanţurile de magazine Weekday şi Monki.
În perioada iunie-august 2018, vânzările online ale H&M au urcat cu 32%, în timp ce profitul net a scăzut cu 19%, la 3,1 miliarde de coroane suedeze (352 de milioane de dolari), în timp ce analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la un câştig de 3,2 miliarde de coroane suedeze.
În acest an, H&M intenţionează să deschidă aproximativ 380 de magazine şi să închidă 140. Cele mai multe magazine vor fi deschise pe pieţele emergente în timp ce închiderile vor fi pe pieţele mature.
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket şi H&M Home.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.
Pe acelasi subiect: