Suedezii de la H&M își revin. Al doilea cel mai mare retailer de haine din lume raportează vânzări peste așteptări, după o prăbușire a profitului în prima parte a anului
Hennes Mauritz (H M)
Vânzările Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, au crescut peste aşteptări în perioada iunie - august 2018, eforturile de a concura cu firmele care vând online fiind încununate de succes, transmite Reuters.
Luni dimineaţă, acţiunile H&M au urcat cu 8,8% la Bursa de la Stockholm, după publicarea rezultatelor financiare, scrie Agerpres.
Dar compania, care are peste 4.700 de magazine la nivel global, a avertizat că introducerea unui nou sistem logistic pentru accelerarea livrărilor va afecta vânzările şi va majora costurile pe pieţele sale importante, cum ar fi SUA, Franţa, Italia şi Belgia.
Vânzările H&M în monedă locală, inclusiv TVA, au crescut cu 4% în perioada iunie - august 2018, în timp ce analiştii intervievaţi de Reuters se aşteptau la un avans de 1,9%.
Excluzând TVA, vânzările au înregistrat o expansiune de 9%, la 55,8 miliarde de coroane suedeze, depăşind estimările privind un avans de 5,5%, la 54 de miliarde de coroane suedeze.
Cea mai mare rivală, compania Inditex, a anunţat săptămâna trecută o creştere a profitului net la 1,41 miliarde de euro în perioada februarie - iulie 2018, în linie cu estimările, şi o expansiune a vânzărilor 3%, la 12 miliarde de euro.
H&M se confruntă cu creşterea concurenţei pe piaţa din Europa, după ce tinerii au preferat să facă achiziţii de la retailerii online, cum ar fi Asos şi Zalando.
În iulie, retailerul suedez anunța că stocurile de haine nevândute la nivel global au crescut cu 13% în acest an, până la o valoare de 4 miliarde de dolari (36 mld. de coroane suedeze), potrivit CNN Money.
Stocurile de haine nevândute, care au crescut de la începutul anului din cauza scăderii vânzărilor la nivel mondial, au tras în jos profitul retailerului cu 28%, în prima jumătate a anului.
H&M a anunțat că, în cazul în care nu va putea să-și vândă stocurile de haine, acestea ar putea fi donate sau reciclate.
Dar stocurile de haine nu sunt singura problemă a suedezilor. Analiștii consideră că au întârziat foarte mult dezvoltarea in online, iar acum încearcă să recupereze timpul pierdut. De altfel, retailerii din toată lumea se află sub presiune, ca urmare a schimbării comportamentului consumatorilor și a concurenței tot mai acerbe din partea retailerilor online, ca Amazon și Asos.
Acțiunile H&M au scăzut cu 18% pe bursă, de la începutul anului. Analiştii se aşteaptă ca în acest an H&M să raporteze o scădere de aproximativ 10% a profitului.
În martie, H&M a raportat cel mai mic profit trimestrial din ultimii 16 ani, în condiţiile în care grupul a acumulat un stoc record de haine nevândute în valoare de peste patru miliarde dolari.
Problemele H&M au fost agravate de vremea neobişnuit de caldă înregistrată de Europa în luna ianuarie, urmată de valul de frig din februarie, care a dat peste cap industria de retail. Aceste evoluţii au forţat compania să scadă şi mai mult preţurile pentru a reduce stocurile.
Grupul suedez are opt branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, Arket şi H&M Home. Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.
Pe acelasi subiect: