Valoarea pe care o au actiunile companiei s-a marit de mai bine de trei ori, ajungand la 2,5 miliarde de dolari, de la listarea pe bursa din New York, in octombrie anul trecut, potrivit Forbes.

Mutarea in noul sediu face parte din planurile primului miliardar din industria de IT din New York (averea sa numara 1,3 miliarde de dolari) sa transforme firma pe care a creat-o, Shutterstock, in cea mai mare piata din lume pentru tranzactiile cu imagini si fotografii. In acest moment, titlul apartine Getty Images, detinuta de Carlyle Group, dar Oringer, in varsta de 39 de ani, a semnat o intelegere cu Facebook care i-ar putea aduce avantajul necesar.

Fondatorul Shutterstock a inceput totul in urma cu zece ani. Avea la dispozitie un aparat foto Canon Rebel, de o mie de dolari, si un birou de 55 de metri patrati. Shutterstock are in prezent in portofoliu 25 milioane de imagini si un milion de videoclipuri in 20 de limbi. 20.000 de fotografii sunt adaugate zilnic de la cei 40.000 de colaboratori din peste 100 de tari.

Ne miscam din ce in ce mai rapid. Acum am ajuns sa vindem cate doua imagini pe secunda”, spune Oringer intr-un interviu acordat revistei americane Forbes, moment in care seful departamentului de comunicare il corecteaza, spunandu-i ca este de fapt vorba de trei fotografii pe secunda.

Asta e noua cifra oficiala? Super! Trei pe secunda – este prima oara cand spun asta cu voce tare”, zambeste Oringer.

Multumita numarului tot mai mare de useri, Shutterstock este pe cale sa obtina venituri de 230 milioane de dolari anul acesta, cu 35% mai mult fata de anul trecut.

Piata fotografiilor ar valora sase miliarde de dolari, iar Oringer este increzator ca poate pune mana pe o buna parte din ea, motiv pentru care recunoaste ca s-a si listat la bursa. Presiunea pe care o resimte acum il face sa fie si mai responsabil cu atingerea targeturilor de vanzari propuse. CEO-ul planuieste si o extindere a afacerilor in strainatate – are deja un birou in Marea Britanie si planuieste sa deschida curand un altul, in Berlin.

Noi cream pietele. Pe masura ce crestem, intrebarea este cum sa mentinem compania inovatoare. Am mers doar in sus pana acum si vom continua sa facem asta, desi nu este usor”, promite Oringer.