Astfel, potrivit analizei, brandul romanesc a inregistrat cel mai mare numar de reclame, 7.253, urmat de Renault, care a avut in primele cinci luni ale anului 5.557 de reclame.

Nissan ocupa locul trei in clasament, cu 2.337 de reclame, urmatoarele branduri fiind Mercedes (2.327 spoturi), Toyota (2.063 reclame) si Ford, cu 1.613 de reclame.

Promovarea spoturilor publicitare s-a facut, in special, in mediul vizual, in primele cinci luni ale anului televiziunile au difuzat 27.666 de reclame care au vizat brandurile auto.

Radiourile au difuzat in aceasta perioada 2.304 de spoturi publicitare la categoria autovehicule, iar ziarele si revistele au publicat 622 de machete publicitare la aceeasi categorie.

Dacia conduce si in ceea ce priveste brandul auto cu cele mai multe materiale publicate in presa scrisa, cu un total de 909 de materiale. Daca in topul vizibilitatii in publicitate Mercedes ocupa locul patru, in clasamentul aparitiilor in presa scrisa, brandul auto ocupa locul 2, cu 802 materiale. Locul trei il detine Renault, cu 726 de materiale. Urmeaza BMW cu 722 aparitii, Ford cu 650, Volswagen cu 635 etc.

Raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 30.592 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 31 mai 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, la categoria autovehicule. De asemenea, analiza a luat in considerare publicatii tiparite centrale care au aparut intre 1 ianuarie si 31 mai, 2013, monitorizate de mediaTRUST.

mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine.