Sefii Ferrari declara: "Vrem sa scoatem o masina ieftina ca Dacia, sub 7.000 de euro"
Cele mai mari companii din lume iau exemplul Dacia si ataca in forta segmentul low-cost.
Sergio Marchionne, CEO Fiat S.p.A. (Societa per Azioni – societatea pe actiuni), care controleaza si Ferrari, Chrysler, Jeep si alte afaceri, a declarat intr-un interviu pentru Automotive news ca se gandeste la un brand pentru concurenta cu Dacia.
Seful celui mai cunoscut grup industrial din Italia a spus ca "deocamdata calculeaza daca e loc pentru o masina de buget in proiectele Fiat".
Asta inseamna mai mult ca sigur o intentie serioasa. Nu a dat detalii despre motorizari, dotari sau preturi, dar a spus ca masina va fi produsa undeva in afara Europei ca sa poata fi comercializata la acelasi nivel de pret cu Dacia, adica in jur de 7.000 de euro.
Masina va fi scoasa cu o alta denumire, iar Fiat are drepturi pentru un nume cumparat in 1990 – Innocenti (producator de masini din 1947). Mai sunt zvonuri ca s-ar putea alege un nume simplu ca "ABC" sau "123" pentru a sugera scopul conventional al unei masini, acela de a te duce din punctul "A" in punctul "B".
Daca are in 2013 rivali importanti pentru Logan de la Skoda si Peugeot (Rapid, respectiv 301), Tata Motors este alt constructor periculos pentru Dacia atat timp cat exista vorbe in piata ca si-ar putea decshide o uzina la Jucu (fosta fabrica Nokia).
In ultimul timp si Volkswagen a "plimbat" prin conferinte ideea unui brand low-cost, cu alta identitate decat Volkswagen, motoare mai vechi si dotari la limita. Dacia castiga insa piete in alte zone continentale. Renault vrea sa vanda mult mai bine modelul in India si in China cu noi capacitati de productie.