Volkswagen ataca Dacia cu un nou brand low-cost, ce porneste de la 6.000 de euro
fabrica Volkswagen din nordul Germaniei, Wolfsburg
Grupul german Volkswagen intentioneaza sa copieze succesul Dacia, marca ieftina a Renault, si sa lanseze un brand auto cu pret scazut in al treilea trimestru din 2015, scrie revista germana Auto Bild, fara a cita insa surse.
Volkswagen vrea sa lanseze initial trei modele diferite, cu preturi intre 6.000 de euro si 8.000 de euro.
Pietele cele mai importante pentru noul brand ieftin al Volkswagen ar fi China, India si Rusia, dar masinile ar urma sa fie vandute si in Romania, scrie Auto Bild intr-un articol intitulat "Volkswagen ataca Dacia: Noul brand low-cost din Wolfsburg". Grupul german ar putea produce automobilele in China sau India.
Seful de vanzari al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, in septembrie, la Salonul Auto de la Paris, ca grupul analizeaza variante pentru a intra pe segmentul masinilor cu pret redus, dar a adaugat ca nu s-a luat nicio decizie.
"Daca Volkswagen ar introduce pe piata un model de 6.000 de euro, atunci ar fi o masina a poporului, chiar daca sub un alt nume. Adevarul este, insa, ca am mai auzit asta. In octombrie 2006, Auto Bild a scris despre planurile Volkswagen de a construi o noua masina de mici dimensiuni. Surse din grup au declarat atunci ca pretul de vanzare pentru acea masina urma sa fie de 5.000-6.000 de euro. Aceasta a fost lansata mai tarziu ca modelul Up, care acum costa cel putin 9.975 de euro", potrivit revistei germane.
Inmatricularile Renault si Dacia in Germania au scazut cu 5,3% in primele luni ale anului, la 113.785 unitati, in timp ce piata a avut un declin de 1,8%, la 2,36 milioane de unitati, potrivit datelor Oficiului de Inmatriculari Auto german KBA. Cota de piata a Renault-Dacia a fost de 4,8% in primele noua luni. Volkswagen este lider pietei germane, cu aproape 515.000 unitati si cota de piata de 21,8%.
Pe acelasi subiect: