Desi companiile aeriene low-cost promo¬veaza tarife foarte mici pentru biletele de avion, cand se ajunge la rezervarea efectiva a unui astfel de bilet promovat, pretul este cu totul altul, dat fiind ca se adauga diferite taxe suplimentare, de care nu se spune nimic in cadrul campaniilor promotionale.

ZF a simulat ieri rezervarea unui bilet de avion pentru o calatorie dus-intors in perioada 26-29 martie 2012 pe ruta Bucuresti-Roma pe site-ul Wizz Air.

Pretul initial afisat si promovat era de 118 lei, insa la urmatorul clic dat pentru efec-tuarea platii biletului dus-intors, site-ul a mai adaugat o taxa de 68 de lei, aferenta platii cu un card de tip Master Card. Altfel spus pretul final a ajuns la 186 de lei, mai mare cu 57% fata de cel afisat initial. Taxa de rezervare reprezinta 36% din pretul final.

Cu acelasi card insa, la achizitia unei carti de pe site-ul unei edituri locale, de exemplu, nu se plateste nicio taxa suplimentara, ci doar pretul produsului afisat si promovat ca atare, chiar daca editura plateste o taxa catre furnizorul serviciului de plata online cu care lucreaza.

Si in cazul rezervarii online a biletelor de avion Blue Air se plateste o astfel de taxa. "Am dat clic, clic pentru a finaliza rezervarea biletelor de avion, iar cand sa fac plata cu un card Visa a mai aparut o taxa aditionala de 142 de lei, care s-a adaugat la tariful de 333 de lei pentru o calatorie dus-intors pentru doua pesoane la Roma in martie. Nu stiu ce reprezinta exact acea taxa", a declarat Cristina D., care si-a rezervat doua bilete de avion pe site-ul Blue Air. Altfel spus, costul biletului a crescut cu 29%, potrivit calculelor Ziarului Financiar.

Companiile aeriene low-cost promo¬veaza pe propriile site-uri si prin campanii publicitare preturi mici la biletele de avion, insa nu spun nimic de taxele aditionale care trebuie platite pentru rezervarea biletelor, bagajele de cala, apelurile telefonice sau pentru mancare, ce cresc semnificativ costul calatoriei.

Spre exemplu, in cazul operatorului aerian ungar Wizz Air, un sfert din veniturile totale provin din taxele pe servicii aditionale (bagaje de cala, mancare, alte taxe), potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor companiei.

Citeste continuarea pe www.zf.ro