Taxa minune a companiilor aeriene low-cost. Click-ul pentru plata online a biletului creste pretul calatoriei cu 20% pana la 57% in functie de cardul cu care se face rezervarea
Clicul pentru plata online a biletului de avion aduce un cost suplimentar care poate ridica pretul total al calatoriei cu marje cuprinse intre 20% si 57%, arata o simulare de rezervare a unui bilet de avion pe site-ul low-costului Wizz Air.
Desi companiile aeriene low-cost promo¬veaza tarife foarte mici pentru biletele de avion, cand se ajunge la rezervarea efectiva a unui astfel de bilet promovat, pretul este cu totul altul, dat fiind ca se adauga diferite taxe suplimentare, de care nu se spune nimic in cadrul campaniilor promotionale.
ZF a simulat ieri rezervarea unui bilet de avion pentru o calatorie dus-intors in perioada 26-29 martie 2012 pe ruta Bucuresti-Roma pe site-ul Wizz Air.
Pretul initial afisat si promovat era de 118 lei, insa la urmatorul clic dat pentru efec-tuarea platii biletului dus-intors, site-ul a mai adaugat o taxa de 68 de lei, aferenta platii cu un card de tip Master Card. Altfel spus pretul final a ajuns la 186 de lei, mai mare cu 57% fata de cel afisat initial. Taxa de rezervare reprezinta 36% din pretul final.
Cu acelasi card insa, la achizitia unei carti de pe site-ul unei edituri locale, de exemplu, nu se plateste nicio taxa suplimentara, ci doar pretul produsului afisat si promovat ca atare, chiar daca editura plateste o taxa catre furnizorul serviciului de plata online cu care lucreaza.
Si in cazul rezervarii online a biletelor de avion Blue Air se plateste o astfel de taxa. "Am dat clic, clic pentru a finaliza rezervarea biletelor de avion, iar cand sa fac plata cu un card Visa a mai aparut o taxa aditionala de 142 de lei, care s-a adaugat la tariful de 333 de lei pentru o calatorie dus-intors pentru doua pesoane la Roma in martie. Nu stiu ce reprezinta exact acea taxa", a declarat Cristina D., care si-a rezervat doua bilete de avion pe site-ul Blue Air. Altfel spus, costul biletului a crescut cu 29%, potrivit calculelor Ziarului Financiar.
Companiile aeriene low-cost promo¬veaza pe propriile site-uri si prin campanii publicitare preturi mici la biletele de avion, insa nu spun nimic de taxele aditionale care trebuie platite pentru rezervarea biletelor, bagajele de cala, apelurile telefonice sau pentru mancare, ce cresc semnificativ costul calatoriei.
Spre exemplu, in cazul operatorului aerian ungar Wizz Air, un sfert din veniturile totale provin din taxele pe servicii aditionale (bagaje de cala, mancare, alte taxe), potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor companiei.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS