Combustibilul inutil în pandemie. Rafinăriile europene se ”îneacă” în motorină, pe fondul prăbușirii cererii și a prețurilor
Rafinarie, petrol
Pandemia cu coronavirus distruge profitabilitatea companiilor europene de rafinare petrolieră iar industria se pregăteşte pentru o iarnă dificilă, transmite Bloomberg.
În ultimele săptămâni, proprietarii mai multor rafinării din Finlanda, Franţa şi Olanda au anunţat că au ajuns la punctul în care ar putea închide facilităţile din aceste ţări.
Chiar dacă astfel ar fi scoasă din piaţă o parte din capacităţile de rafinare în surplus, există o problemă mai urgentă: rafinăriile din regiune vor opera luna aceasta la mai puţin de 25% din capacitate, susţine IHS Markit.
În contextul creşterii numărului de cazuri de infecţie cu virus şi al faptului că motorina se comercializează la cel mai scăzut nivel din ultimii nouă ani, puţini sunt optimişti că va avea loc o revenire semnificativă.
Motorina este supusă la presiuni din mai multe direcţii. Rafinăriile, care trebuie să răspundă la prăbuşirea cererii pentru combustibili de avion, trebuie să producă în schimb mai mulţi combustibili pentru transport rutier.
O altă provocare este că piaţa de benzină rezistă destul de bine deoarece oamenii evită transportul public şi folosesc maşina personală pentru a merge la muncă. Astfel, se pune presiune pe rafinării să continue să proceseze ţiţei chiar dacă aceasta înseamnă să producă mai multă motorină într-o perioadă în care cererea rămâne modestă.
"Este foarte dificil pentru oricine să facă bani din motorină la acest nivel", spune analistul UBS Group AG, Henri Patricot, referindu-se la diferenţa de preţ între motorină şi ţiţei în Europa, scrie Agerpres.
În prezent, motorina costă cu aproximativ patru dolari mai mult pe baril decât ţiţeiul brut în Europa, după ce recent a atins cel mai scăzut nivel din ultimii nouă ani. Această situaţie este una deosebit de dificilă pentru companiile europene de rafinare având în vedere că motorina reprezintă aproape jumătate din producţia unei rafinării obişnuite.
Chiar dacă companiile de rafinare pot modifica ceea ce produc în funcţie de evoluţia sezonieră a cererii, producătorii europeni se aşteaptă în mod normal ca cererea pentru combustibil de încălzire, un produs similar cu motorina, să susţină marjele în timpul iernii.
Agenţia Internaţională a Energiei se aşteaptă ca marjele de rafinare în statele OECD din Europa să scadă în septembrie şi octombrie şi să îşi revină în luna noiembrie. Însă mai mulţi traderi şi analişti sunt de părere că un astfel de scenariu de revenire ar putea fi unul optimist, având în vedere incertitudinea provocată de creştere numărului de cazuri de infecţie cu coronavirus.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS