Vrei sa te lansezi in afaceri? 7 idei “trasnite” care i-au imbogatit pe altii
Se spune ca nevoia il invata pe om. Si din unele nevoi personale s-au inventat lucruri care au revolutionat lumea sau in urma lor au fost puse pe picioare afaceri care i-au imbogatit pe cei care au in investit zeci de mii de dolari si au riscat totul pe o carte. Ai vrea sa-ti deschizi propria afacere? Forbes prezinta cateva idei, care nici nu ti-ar trece prin cap, dar care le-au adus milioane de dolari celor care le-au pus in practica.
1. Stave Puzzles
Antreprenor: Steve Richardson
Obiect de activitate: Puzzle-uri din lemn
Data lansarii: 1974
Buget de pornire: In jur de 5.000 de dolari
Venituri: 2,5 milioane de dolari in 2009
Cu preturi cuprinse intre 125 si 5.000 de dolari, puzzle-urile sunt facute din lemn de cires, sunt pictate de 100 de artisti si sunt taiate manual in peste 2.500 de piese.
Printre clientii celebri ai omului de afaceri s-au numarat de-a lungul timpului Bill Gates si Barbara Bush, care i-a daruit un astfel de puzzle reginei Elisabeta a Marii Britanii.
2. Mabel's Labels
Antreprenor: Julie Cole
Obiect de activitate: Etichete personalizate pentru obiectele copiilor
Data lansarii: 2002
Buget de pronire: 10.000 de dolari
Venituri: 4 milioane de dolari in 2009
Mamele urasc situatiile in care copiii lor isi pierd hainele sau cand isi incurca pe deasupra si canile la scoala. Patru mame din Canada au venit cu o idee: etichete rezistente, pe care sa le ataseze lucrurilor copiilor lor. Si daca la inceput le-a luat ceva timp sa convinga de faptul ca etichetele rezista la spalat si la calcat, acum productia include etichete pentru pantofi, pentru genti sau bratari pentru copiii alergici.
3. Rent a Green Box
Antreprenor: Spencer Brown
Obiect de activitate: Fabricarea de ambalaje ecologice
Data lansarii: 2005
Buget de pronire: 7 milioane de dolari
Venituri: 2,6 milioane de dolari in 2009
Omul de afaceri s-a gandit la cata hartie si cate cutii de carton se folosesc atunci cand te muti si pe care apoi le arunci la gunoi si i-a venit ideea inchirierii de astfel de obiecte. Astfel, le inchiriezi, le folosesti cat timp ai nevoie si apoi le returnezi. Brown a inceput singur afacerea si spune ca din ianuarie va vinde francize in 38 de state.
4. Fatheadz
Antreprenor: Rico Elmore
Obiect de activitate: Producator de ochelari de soare pentru supraponderali
Data lansarii: 2004
Buget de pronire: 500.000 de dolari
Venituri estimate: 2 milioane de dolari in 2010
Avand o greutate de peste 130 de kilograme, lui Elmore ii era foarte greu sa-si gaseasca ochelari de soare care sa i se potriveasca, asa ca s-a gandit ca fabrice ochelari pentru persoanele supraponderale. Acum are mare success cu ochelarii pe care ii vinde la pretul de 28 de dolari si se gandeste sa lanseze si o linie speciala pentru femei.
5. Litecubes
Antreprenor: Carl VanderSchuit
Obiect de activitate: Cuburi de gheata false, care stralucesc
Data lansarii: 2001
Buget de pronire: aproximatv 100.000 de dolari
Venituri: 1,3 milioane de dolari in 2009
Fotograful VanderSchuit a inceput sa se joace, in pozele pe care le facea pentru diferite reclame, cu o inventie personala: introducea leduri in “cuburi de gheata” acrilice, pe care le alimenta cu baterii. Inventia sa a devenit in scurt timp o moda la petrecerile corporatiste, asa ca in scurt timp afacerea a mers de la sine.
6. Smarter Fuel
Antreprenor: Dave Dunham
Obiect de activitate: Producator de biodiesel din uleiul folosit la prajit in restaurante
Data lansarii: 2004
Buget de pornire: 50.000 de dolari
Venituri: 3 milioane de dolari in 2009
Dunham este licentiat in muzica si afaceri internationale, dar i-a venit la un moment dat ideea de a recicla uleiul aruncat de restaurant dupa folosire.
Primul pas a fost transformarea propriei masini, un Volkswagen din 1985, care sa functioneze cu acest tip de combustibil. In prezent, Smarter Fuel are reprezentante in sapte state, iar cinci autotrenuri colecteaza uleiul si mai mult de-atatea il distribuie dupa rafinare.
7. Sanidoor
Antreprenor: Gale Lemrand
Obiect de activitate: Produse sanitare, manere pentru usile grupurilor sanitare, care sa se deschida fara sa le atingi
Data lansarii: 2009.
Buget de pronire: aproximativ 3,5 milioane de dolari
Venituri estimate: 2,2 milioane de dolari in 2010
El insusi patron de restaurant si obsedat de microbi, Lemrand a pus pe picioare Sanidoor, dupa ce a avut un conflict cu unul dintre bucatari.
Studiile indica faptul ca aproape o jumatate dintre americani nu se spala pe maini dupa ce au folosit toaleta. Dispozitivul inventat de Sanidoor (si a carui instalare costa 1.500 de dolari) functioneaza pe baza de senzori, care devin activi in momentul in care se apropie mana de ei. Printre clientii lui Lemrand se numara lantul de hoteluri Hyatt si Universitatea din Florida.
Sursa foto: Forbes
Pe acelasi subiect: