Romanii nu se apuca de afaceri pentru ca le este frica de faliment
Romanii care ar vrea sa inceapa o afacere sunt descurajati in primul rand de frica de faliment, de teama unui venit nesigur si pentru ca sunt ingrijorati ca si-ar putea pierde proprietatile, reiese dintr-un sondaj citat intr-un raport al Comisiei Europene (CE).
Astfel, 53% dintre romanii cu varste cuprinse intre 18 si 64 de ani au spus ca frica de faliment i-ar descuraja daca ar avea ocazia sa inceapa un business, se arata intr-un raport al CE privind inovatia si competitivitatea in 2011. Potrivit sondajului, romanii se tem cel mai mult de faliment, urmati de japonezi si francezi.
Perspectiva unui venit nesigur este a doua dintre temerile care ii impiedica pe romani sa faca afaceri, 43% dintre respondentii la sondaj aratandu-se ingrijorati de aceasta perspectiva.
Totodata, 31% dintre romanii care ar putea incepe o afacere se tem ca si-ar putea pierde proprietatile.
La nivelul UE, principalul factor descurajator pentru cei care ar avea oportunitatea sa inceapa un business este de asemenea frica de faliment (49%), urmata de venitul nesigur (40%), pierderea proprietatilor (37%), nesiguranta locului de munca (20%), esecul personal (18%) si lipsa de timp sau de energie (15%).
Intr-un clasament privind teama de faliment care cuprinde 24 de tari, majoritatea europene, Romania se afla pe primul loc, urmata de Japonia (49%), Franta (circa 46%), Grecia si Spania (45%). Doar 27% dintre chinezi se indeparteaza de ideea de a incepe o afacere din cauza acesteui temeri, in timp ce in SUA procentajul este de circa 22%. Cei mai optimisti sunt sud-coreenii, doar 18% dintre acestia fiind ingrijorati de perspectiva falimentului.
In Grecia, Italia, Cipru, Slovacia si Turcia, respondentii au fost mai degraba ingrijorati de securitatea locului de munca si pierderea proprietatilor.
In Malta, China, Coreea de Sud si Lituania, cei mai multi dintre participantii la studiu se tem in primul rand de esecul personal. Suedezii, finlandezii si norvegienii considera ca infiintarea unui business necesita prea mult timp si efort.
Pe acelasi subiect: