Romanii petrec 136.000 de ore pe drumuri... intr-un an!
Intr-un an romanii petrec pe drumuri 136.000 de ore, potrivit unui calcul al jurnalistilor de la Gandul, pe baza cifrelor prezentate intr-un studiu GfK. Calculul a fost facut raportat la populaţia cu drept de vot din Romania care are peste 18 ani, adica peste 18 milioane de cetateni. Dintre cei intervievati de GfK, 19% au declarat ca merg cu masina, 21% cu mijloacele de transport in comun şi 47% o iau pe jos.
Pe ce drumuri merg? Multumita celor 8 ministri de la Transporturi postdecembristi, Romania este pe ultimele locuri europene din punct de vedere al infrastructurii. Avem 15.600 de km de drumuri nationale, din care 10.920 sunt intr-o stare proasta. Avem 20.385 de km de cale ferata, din care 38% ar fi trebuit demult bagati in reparatii capitale.
Doar 30% din reteaua totala de drumuri nationale este reabilitata, potrivit ultimelor declaratii ale directorului general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron. Avand in vedere ca in Romania sunt 15.600 km de drumuri nationale, rezulta ca starea proasta este caracteristica pentru 10.920 km.
Daca situatia drumurilor nationale este intr-o oarecare masura cunoscuta oficial, nimeni nu a facut vreo centralizare a starii in care se afla cei 34.668 km de drumuri judetene sau cei 27.781 km de drumuri comunale. Acestora li se adauga 22.328 km de strazi in orase si alti 97.660 km in comune, un procent important aflandu-se in stare deplorabila. Si nici pe calea ferata nu e mai bine. Cititi continuarea articolului in Gandul.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS