Guvernul va plati Bechtel toate datoriile in doua transe, in februarie si aprilie
Guvernul a transmis companiei Bechtel un document oficial prin care garanteaza ca statul isi va achita in doua transe, in lunile februare si aprilie, toate datoriile restante pentru lucrarile efectuate de constructor, in 2009, la autostrada Transilvania, a declarat, joi, premierul Emil Boc.
"Am avut o discutie foarte serioasa cu Bechtel si am convenit un grafic de esalonare a platii datoriilor, prin care in luna februarie se va plati o parte importanta a datoriilor, iar restul in luna aprilie. Deci, pana la sfarsitul lunii aprilie statul isi va achita toate datoriile fata de Bechtel, iar acest lucru a fost transmis oficial Bechtel, si prin prezenta mea, si printr-o hartie scrisa adresata companiei", a afirmat Boc intr-un interviu acordat Hotnews-RFI.
El a precizat ca in transa aferenta lunii februarie vor fi incluse si unele restante pentru tronsonul de 42 de kilometri al autostrazii inaugurat la sfarsitul anului trecut.
Premierul a aratat totodata ca intentia Guvernului este sa continue si in 2010 lucrarile la autostrada Transilvania, dar multe dintre tronsoane nici nu sunt proiectate, astfel incat nici nu se pune problema alocarii de fonduri pentru executarea acestora. El a precizat ca, dupa achitarea datoriilor, Guvernul va stabili cu Bechtel la care tronsoane pot fi deschise lucrari, pentru celelalte urmand a fi elaborate doar proiectele.
Directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron, a declarat, miercuri, agentiei Mediafax, ca a convenit cu Bechtel un grafic de plata a sumelor restante din 2009, de 214 milioane de euro, pana in aprilie.
Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Constantin Dascalu a anuntat la randul sau, joi, ca lucrarile efectuate in 2010 la autostrada Brasov-Bors (Transilvania) vor fi finantate dintr-un credit care urmeaza sa fie atras cu garantia statului.
Bechtel a anuntat, miercuri, ca ar putea efectua concedieri colective, din cauza datoriilor CNADNR.
La 1 decembrie 2009 au fost inaugurati primii 42 de kilometri ai autostaăzii Transilvania, respectiv tronsonul 2B Turda-Gilau. Pentru 2010, autoritatile au anuntat ca vor sa finalizeze, daca va exista finantare, tronsonul Turda-Gilau, prin construirea celorlalti 9,4 kilometri, viaductul de la Suplacu de Barcau, in lungime de 2 kilometri, si alti 18 kilometri intre localitatile Dolea si Sarsig, din Bihor, pe sectiunea 3C a autostrazii.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat in decembrie ca Guvernul are o datorie de circa 100 milioane euro catre Bechtel, sumele restante urmand sa fie achitate in ianuarie 2010.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS