De ce trec si 20 de ani pana demareaza lucrarile la o autostrada. Explicatiile Guvernului
Autoritatile romane au gasit o noua explicatie pentru intarzierile in constructia de autostrazi. De data aceasta este vorba despre contestatiile care amana desfasurarea licitatiilor. Premierul Victor Ponta acuza birocratia din Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor, unde dureaza prea mult judecarea acestora. Ultima victima: autostrada dintre Comarnic si Brasov.
Marul discordiei - cel mai aglomerat drum din Romania in weekend - Comarnic - Brasov. Guvernul incearca de 20 de ani sa inceapa lucrarile, dar s-a blocat de fiecare data. Si tot de fiecare data gaseste o explicatie.
"Iarasi ne-am impiedicat la CNSC. Ne omoara birocratia si ne omoara birocratia politica. De 20 de ani nu reusim sa facem o trecere mai normala de la Comarnic la Brasov. Acuma nu ne lasa CNSC", a psus premierul Victor Ponta.
Licitatia pentru consultanta, inceputa in luna mai, a fost contestata de 4 firme. Autoritatea care judeca aceste contestatii spune ca se misca repede si ca problema e de fapt tot la Guvern.
In timp ce autoritatile se cearta, timpul lucreaza impotriva noastra. Tronsonul Comarnic - Brasov, care in week-end se transforma intr-o mare parcare, este unul dintre cele mai scumpe segmente de autostrada din Romania. Potrivit unor estimari, pentru 50 de kilometri trebuie sa platim 5 miliarde de euro.
Ritmul lucrarilor a scazut foarte mult pe tronsonul care leaga Autostrada Bucuresti Ploiesti de Capitala. Dupa ce Guvernul a taiat finantarile, sunt foarte putine utilaje pe tronson. Asa ca va dura foarte mult pana cand vom vedea primul strat de asfalt pe autostrada.
Cei 6 kilometri ar trebui sa fie gata in 2014, iar pe bucata Ploiesti - Comarnic, vom merge doar pe drumul expres.
Pe acelasi subiect: