Volkswagen ar putea lista la bursă divizia de camioane
Volkswagen
Directorii grupului german Volkswagen AG au discutat săptămâna trecută schimbarea structurii corporaţiei la divizia de camioane, un pas necesar pentru o eventuală listare separată la bursă, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Conducerea diviziei de camioane a analizat dacă se va transforma în SE (o companie publică înregistrată în conformitate cu legislaţia UE) sau AG ( companie pe acţiuni din Germania), dar încă nu a fost luată nici o decizie, adaugă sursele, potrivit Agerpres.
Diviziile MAN şi Scania ale VW ar putea urma astfel o tendinţă mai amplă în rândul producătorilor auto şi furnizorilor, pentru a împărţi conglomeratul în afaceri mai specializate.
Un astfel de pas va trebui aprobat de Consiliul de Supervizare al Volkswagen AG, care poate bloca schimbările majore în structura corporaţiei grupului german.
La sfârşitul săptămânii, Handelsblatt şi Bloomberg au anunţat că VW discută schimbarea structurii corporaţiei la divizia de camioane. Duminică, un purtător de cuvânt al acestei divizii a refuzat să comenteze informaţia.
Anul trecut, VW l-a angajat pe fostul şef al diviziei de camioane a Daimler, Andreas Renschler, pentru a restructura operaţiunile legate de vehiculele comerciale - mărcile MAN, Scania şi VW - pentru a concura mai bine cu liderii din industrie, Daimler şi Volvo.
Recent, Andreas Renschler, care este şi membru al boardului, a dat asigurări că Volkswagen nu este presat să-şi vândă divizia de camioane pentru a obţine numerar, pe fondul scandalului emisiilor care implică costuri de miliarde de euro pentru grupul german.
Grupul german are diverse afaceri cu camioane, care includ compania germană MAN şi pe cea suedeză Scania, precum şi propriul brand de vehicule comerciale uşoare. Analiştii se aşteaptă ca unele active ale subsidiarei MAN, în valoare de aproximativ 4-5 miliarde de euro, să fie vândute.
Recent, directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, şi-a exprimat angajamentul de a păstra cele 12 branduri ale grupului german, sugerând că producătorul auto are mijloacele financiare pentru a depăşi scandalul emisiilor fără a vinde active.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Pe acelasi subiect: