O analiza realizata de Jato Dynamics si citata de Profit.ro arata ca, in ultimul an, vanzarile de motoare diesel au scazut cu cateva procente, la aproape toate marcile care se vand in Europa.

Cu exceptia a doua marci, Land Rover si Fiat, ale caror vanzari de diesel au crescut in 2016, celelalte 22 de marci studiate au inregistrat o reducere de la 0,5% (Volkswagen) pana la 9,2% (Toyota) a ponderii motoarelor diesel in vanzarile fiecarei marci.

Dacia se numara printre marcile care au marcat cele mai mari scaderi a cotei dieselului in portofoliul marcii, cu 8,6 puncte procentuale reducere.

Situatia este si mai dezastruoasa la marci premium, precum Audi, Mercedes-Benz, Volvo sau BMW, care aveau in 2016 o gama in care dieselul acoperea peste 70% din vanzari.

De altfel, in acelasi context, comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, declara, saptamana trecuta, ca motoarele diesel vor disparea de pe piata mult mai repede decat era de asteptat, in conditiile in care Parlamentul European a introdus o serie de reglementari mai dure, cu scopul de a preveni repetarea unui scandal al emisiilor poluante similar celui de la Volkswagen.

Pentru a preintampina aparitia unui nou scandal de amploare celui de la Volkswagen, care a recunoscut ca a trisat la testele antipoluare – situatie care a scos in evidenta legislatia prea blanda a UE in acest domeniu, Comisia Europeana a propus revizuirea regulilor de autorizare si de tesare a masinilor pe teritoriul blocului comunitar.

Europarlamentarii au votat, saptamana trecuta, in majoritate in favoarea proiectului, care va intari supervizarea UE si care va permite Bruxellesului sa aplice amenzi de pana la 30.000 de euro pentru fiecare vehicul care nu indeplineste standardele impuse de lege.

Cititi AICI ce prevede noua legislatie in privinta motoarelor diesel.

In opinia comisarului Elzbieta Bienkowska, noile masuri vor duce, in cele din urma, la disparitia de pe piata a masinilor cu motoare diesel.

“Masinile diesel nu vor disparea de la o zi la alta. Dar, dupa acest an dificil, sunt sigura ca vor disparea mai rapid decat ne putem imagina”, a explicat Bienkowska.

Dupa izbucnirea scandalului de la Volkswagen, mai multe state au inceput propriile anchete in ceea ce priveste nivelul emisiilor poluante, descoperind niveluri de emisii de azot si de 15 ori peste limita legala admisa, precum si folosirea frecventa a unor dispozitive de manipulare a emisiilor interzise.

Scandalul de la Volkswagen a zguduit industria auto, ridicand suspiciuni care au vizat si alti producatori ca Mitsubishi, Fiat-Chrysler si Renault unde, de asemenea, au fost demarate anchete.