Comisia Europeana va declansa procedura de infringement impotriva statelor care nu au luat masuri in scandalul Dieselgate
Potrivit unei surse de la Bruxelles citata de Reuters, Comisia Europeana va recurge la cele mai dure masuri legale de care dispune, declansand procedura de infirngement. Executivul european considera ca 7 state nu au stabilit amenzi care sa descurajeze practicile de falsificare a testelor de emisii si nu au santionat producatorii auto implicati in scandalul "Dieselgate". Iar acesta ar urma sa fie doar primul pas, potrivit acestei surse.
Statele acuzate au doua luni pentru a raspunde, in caz contrar disputa va ajunge la Curtea Europeana de Justitie. Legislatia europeana permite inca din 2007 interzicerea dispozitivelor folosite de producatorii auto pentru a falsifica testele, afirma Bruxelles-ul, dar majoritatea statelor UE au preferat sa protejeze producatorii auto, care dau de munca unui numar estimat la 12 milioane de cetateni europeni. Germania si Marea Britanie sunt primele pe „lista neagra” a Comisiei Europene, deoarece nu au luat masurile necesare in cazul modelelor Volkswagen dotate cu softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Presa franceza speculeaza ca si guvernul de la Paris ar putea fi vizat, insa potrivit dpa este vorba despre Spania, Grecia, Lituania, Luxemburg si Cehia.
Volkswagen a anuntat deja ca va plati 15,3 miliarde de dolari despagubiri in SUA, dar nimic europenilor. Si asta cu toate ca, potrivit estimarilor oficiale, emisiile de noxe produc boli ale aparatului respirator si moartea prematura a 72.000 de oameni pe an in UE.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca, in perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS