”Compania a primit diverse intrebari, citatii si solicitari de informatii din partea unor autoritati guvernamentale, intre care Departamentul de Justitie, SEC si procuraturile din mai multe state. Investigam aceste probleme si intentionam sa colaboram pentru a raspunde tuturor cererilor”, a anuntat FCA in raportul anual depus la SEC.

O persoana apropiata situatiei a declarat in aceasta luna ca Departamentul de Justitie s-a implicat in aceasta problema de peste sase luni, dupa ce a fost sesizat de Agentia pentru Protectia Mediului in iulie 2016.

Implicarea SEC si a procurorilor generali din mai multe state federale nu fusese dezvaluita anterior.

FCA a anuntat in 12 ianuarie ca Departamentul de Justitie investigheaza cazul. In aceeasi zi, directorul general al FCA, Sergio Marchionne, a respins toate acuzatiile, afirmand ca nu exista ilegalitati, iar compania nu a incercat niciodata sa creeze un soft care sa incalce regulile referitoare la emisii prin detectarea momentului in care un vehicul este testat.

In ianuarie, Agentia pentru Protectia Mediului a anuntat ca amenda maxima impotriva FCA ar putea fi de 4,6 miliarde de dolari.

FCA este investigat pentru respectarea legislatiei referitoare la emisii si de catre autoritatile de reglementare europene.

Guvernul francez a anuntat in aceasta luna ca Agentia pentru Protectia Consumatorilor a cerut procuraturii sa investigheze FCA pentru vehiculele diesel.