Raport: Emisiile mașinilor implicate în scandalul “Dieselgate” au omorât 5.000 de europeni, anual, din cauza poluării
Masini
Emisiile vehiculelor diesel cu software-ul modificat pentru a păcăli testele ar putea fi responsabile pentru 5.000 de morţi anual în Europa, din cauza poluării aerului, arată un studiu publicat luni şi citat de AFP, scrie News.ro.
Numărul confirmă evaluările precedente ale număului de decese provocate de scandalul „Dieselgate”, care a izbucnit când Volkswagen a recunoscut, în 2015, că a trişat la testele de emisii pentru maşinile sale.
Numeroşi alţi constructori au fost suspectaţi după aceea că au făcut acelaşi lucru.
Un studiu apărut în mai în revista Nature a estimat că, în 2015, 38.000 de decese “premature” au fost provocate în lume de emisiile de oxid de azot “generate în exces” în raport cu cele prevăzute de testele efectuate în laborator.
Studiul, publicat luni de revista Environmental Research Letters, se concentrează pe situaţia din Europa (cei 28 de membri UE, Norvegia şi Elveţia). Cercetători din Norvegia, Austria, Suedia şi Olanda au calculat că aproximativ 10.000 de decese anual din Europa pot fi imputate poluării cu particule fine emise de vehiculele uşoare ca funcţionează cu motorină.
Aproape jumătate dintre ele (aproximativ 4.750) ar fi putut fi evitate, dacă emisiile de oxizi de azot ale maşinilor de pe drumuri ar fi fost egale cu cele înregistrate în timpul testelor de laborator.
Mai mult, dacă maşinile diesel ar fi avut emisii la fel de mici ca cele pe benzină, încă 4.000 de decese ar fi fost evitate.
Ţările unde s-au înregistrat cele mai multe decese sunt Italia, Germania şi Franţa, “din cauza populaţiei mari şi a proporţiei sporite de maşini diesel”, adaugă autorii raportului.
Numărul vehiculelor diesel a crescut rapid în Europa începând din anii ’90, în raport cu cele pe benzină, astfel că în prezent reprezintă aproape jumătate din flota totală. Astfel, peste 100 de milioane de automobile pe motorină circulă în Europa – de două ori mai mult decât în restul lumii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS