Tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate, pus in functiune in 2016. Ce se intampla cu magistrala 6, Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda
Tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate va fi pus in functiune in 2016, cu o intarziere de un an, a anuntat premierul Ponta. Acesta a spus ca ii pare "groaznic de rau" pentru locuitorii din cartierul Drumul Taberei, adaugand ca probleme de trafic la constructia metroului apar in toate tarile.
El a precizat ca o schimbare semnificativa in ceea ce priveste fluidizarea traficului rutier in cartierul Drumul Taberei, afectat in prezent de santierul la metrou, va fi inregistrata abia in toamna anului viitor, transmite Mediafax.
"Proiectul a inceput foarte prost, nu a fost gandit foarte clar ca finantare si timp. Fostul guvern a alocat 10 milioane euro, noi trebuie sa alocam restul pana la 1,5 miliarde", a spus Victor Ponta, aflat pe santierul Magistralei 5, cu ocazia punerii in functiune a utilajelor de sapat pentru executia tunelelor de metrou Tunnel Boring Machine (TBM).
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor.
Va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar fi trebuit puse in functiune in cursul anului 2015.
Ponta: Linia de metrou Gara de Nord-Aeroport, doar dupa finalizarea lucrarilor la alte tronsoane
Proiectul magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coanda, va fi finalizat doar dupa ce autoritatile vor incheia lucrarile la tronsonul Drumul Taberei-Universitate si linia spre Lacul Straulești, a mai declarat Ponta.
"Problema este ca daca incepem zece proiecte si nu terminam niciunul, asta este cea mai rea varianta. Noi ne-am trezit ca sapaturi trei metri la magistrala 5 si niciun ban, cu studiul de fezabilitate si niciun ban pentru aeroport, cu toate lucrurile incepute cate un pic si nimic terminat. Haideti sa ne concentram sa terminam asta (Magistrala 5-n.r.), sa terminam Straulestiul si dupa aceea o sa facem si drumul spre aeroport", a spus premierul.
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, s-a intalnit luni, la sediul ministerului, cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999 si care, din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.
Dupa intalnire a fost transmis un comunicat in care Manescu afirma ca doreste continuarea constructiei magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.
Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.
Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS