Desi au obtinut fonduri europene pentru constructia metroului, Guvernul trebuie sa dea mai intai bani de la buget si abia apoi sa ii recupereze de la Bruxelles. Potrivit specialistilor din domeniu, banii sunt platiti doar daca se respecta termene asumate. Iar cum in Romania termenele sunt anuntate ca sa fie incalcate, riscam sa pierdem si banii de la Uniunea Europeana.

In prezent, se lucreaza doar la statiile de metrou din Drumul Taberei, insa principala activitate nu a inceput inca. Frezele uriase, aduse din Turcia, care urmeaza sa sape galeriile, se acopera de praf in subteran. Paradoxal, dar statul pe loc este foarte scump. Pentru lucrari de conservare si intretinere platim pe zi 100.000 de euro.

In fiecare luna, pentru lucrari de conservare, Guvernul primeste facturi in jur de 3,5 milioane de euro. Cei mai multi bani se duc pentru intretinerea utilajelor, in special a aparatelor de forat in subteran.

Potrivit unor surse din Metrorex, lucrarile de forare din subteran ar putea incepe abia in a doua jumatate a lunii septembrie. Asta, in conditiile in care, initial, planul era ca sfanta Filofteia si sfanta Varvara sa sape din februarie. De atunci, termenul a fost amanat de trei ori. Iar cat ati urmarit aceasta stire, guvernul a platit 100 euro pentru intretinere si conservare.