Ministrul Fenechiu propune renuntarea la constructia liniei de metrou spre Otopeni
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat miercuri ca investitia pentru Magistrala 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.
"In ceea ce priveste legatura dintre Gara de Nord si Otopeni, Magistrala 6, asa cum este numita, dati-mi voie sa va spun ca un miliard si vreo 200 de milioane de euro, cat este estimarea pentru aceasta magistrala, mie personal mi se pare uriasa, si eu nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta. Daca aceasta magistrala nu va face decat legatura intre aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va ganditi ca nivelul maxim de pasageri pe care il poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care il are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo suta de ori mai mare. Suntem intr-o situatie usor delicata, pentru ca exista un contract cu japonezii, eu o sa propun Guvernului sa inlocuim acest proiect cu un proiect suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pana aproape de aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si eventual sa o introducem in subteran, in zona aeroportului Otopeni, si sa avem o legatura de zece ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar", a spus ministrul Fenechiu, intr-o conferinta de presa.
Relu Fenechiu a adaugat ca aceasta varianta este doar ideea sa si ca nu a fost discutata in amanunt cu premierul, urmand sa se stabileasca daca va fi considerata fezabila. Ministrul transporturilor a reamintit ca autoritatile europene au aprobat finantarea infrastructurii metroului cu fonduri europene.
"Suntem in discutii cu companiile care lucreaza pe Magistrala 5, intreaga magistrala, si cu cei de la Max Boegl, si cu cei de la Astaldi, pentru a vedea daca dumnealor considera ca pot sa continue aceste contracte dupa normele si exigentele Comisiei Europene. Dupa cum stiti, Comisia Europeana ne cere contracte clare, fara ordine de variatii mari, lucrari de calitate si executate in timp. Daca isi vor asuma aceste lucruri, cele doua companii, cu siguranta in cel mai scurt timp vom demara activitatea, pe bani europeni. Daca nu, nu", a mai spus Fenechiu.
Metrorex a semnat in martie 2011 un contract pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou, cu un consortiu condus de compania italiana Astaldi, termenul prevazut la vremea respectiva pentru deschiderea tronsonului fiind 2014. Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fara TVA. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori.
In aprilie 2011, asocierea Max Boegl Romania-Max Boegl Germania a fost selectata pentru constructia statiei si depoului Valea Ialomitei, parte a Magistralei 5, pentru 231,67 milioane lei.
Intrebat in luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea ca acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor. Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA. Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS