Trenuri romanesti in jungla amazoniana. Brazilienii dau 100 mil. euro pentru vagoane de lux produse la Arad
Dupa ce a invins Turcia cu 1 la zero chiar la Istanbul, nationala Romaniei le da mari sperante suporterilor care viseaza sa ajunga pe plajele din Copacabana. Ceea ce nu stiu insa cei care isi strang bani pentru o excursie la mondialele din Brazilia in 2014, este ca ar putea calatori in trenuri construite la noi.
Vestita fabrica din Arad a castigat un contract de 100 de milioane de euro, iar de anul viitor primele vagoane romanesti vor transporta calatori chiar prin jungla amazoniana.
Fabrica de la Arad e ca un furnicar in aceste zile. De cand a inceput productia, 70 la suta dintre muncitori sunt cu gandul numai la Brazilia, desi hala lunga de 300 de metri unde se lucreaza piesele uriase nu are nimic exotic. Din cele 100 de vagoane, 96 sunt de calatori si au conditii la care romanii doar viseaza.
"Aceste vagoane au fotolii la clasa I cu casca cu reglaj de volum si trei canale, de muzica, stiri si entertainment, au instalatie de detectare incendiu. Seful de tren are o cabina speciala la mijlocul trenului de unde poate sa vada pe monitoare, de pe camerele de supravehghere tot ce se intampla in tren. Toaletele din tren au toate mese de infasat copiii si mai sunt si scaune mai largi pentru persoane supraponderale, cerere a clientului brazilian”, a explicat Adrian Paraschiv, project manager pentru Brazilia Astra Vagoane Arad.
Aceste vagoane, care vor lua drumul Braziliei in aprilie anul viitor vor transporta calatori pe distante de 1.000-1.200 de km in partea de nord est a tarii, intre tarmul Atlanticului si bazinul amazonian.
Ca sa puna mana pe acest contract, aradenii s-au batut cu producatori de renume din Spania sau Germania. Ceea ce arata ca, desi economia romaneasca nu mai "duduie" demult, nu e chiar totul pe butuci.
Si ca o curiozitate, aceste vagoane, care costa aproape un milion de euro unul ,vor fi livrate incepand din luna aprilie 2013 si vor lua locul altora cumparate tot de la noi, dar in urma cu 30 de ani.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS