Transporturile amana inca o data una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania. De ce nu incep lucrarile la Comarnic-Brasov
Ministerul Transporturilor a anuntat ca discutiile vor continua pana in aprilie. Impreuna cu firmele care au castigat licitatia, trebuie sa identifice un model financiar eficient pentru proiect.
Premierul Victor Ponta a cerut initial Ministerului Transporturilor sa decida pana pe 15 februarie daca autostrada Comarnic-Brasov se construieste sau nu cu firmele care au castigat licitatia.
Autostrada Comarnic-Brasov va avea 53 de kilometri, trei tuneluri, 19 viaducte si 15 poduri. Vor fi trei noduri de iesire: Sinaia-Busteni, Predeal si Rasnov.
La intrarea in Sinaia va fi si primul tunel de trei kilometri, asta pentru ca proiectantii au dorit sa evite pe cat posibil zonele locuite si exproprierile. De altfel, despre situatia terenurilor de sub autorstrada autoritatile locale nu ne spun deocamdata nimic.
Dupa doar cativa kilometri, soferii vor da peste prima statie de taxare dinspre Comarnic spre Brasov si tot aici va fi un nod de iesire, ca apoi drumul de mare viteza sa intre din nou in tunel.
Nici la Busteni nu veti putea admira crucea de pe Caraiman pentru ca toata statiunea este ocolita de un tunel de aproape trei kilometri care se termina la intrarea in Azuga. De aici autostrada serpuieste pe partea dreapta pe sensul Bucuresti - Brasov pe langa DN 1, pana la Predeal.
Pe parcursul autostrazii vor fi proprietati afectate de lucrarile de constructie. Oamenii care au terenuri si case in zona nu au fost deocamdata contactati de catre autoritati pentru a discuta despre eventuale expropieri, cu toate ca premierul Romaniei a anuntat la jumatatea lunii ianuarie ca Guvernul are prevazute 100 de milioane de lei pentru exproprieri.
Costul estimat al autostrazii este de 1,8 miliarde euro, dar lucrarile de constructie, care trebuia sa inceapa in aprilie anul trecut, au fost amanate de mai mult ori. Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta) - Aktor (Grecia), a renuntat la contract.
Autostrada este impartita in cinci sectiuni: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Busteni (16,3 km), nodul rutier Busteni pana la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal pana la nodul rutier Rasnov (15,2 km) si nodul rutier Rasnov pana la Cristian (5,4 km).
Mai multe despre:
#Autostrada Comarnic-Brasov#transporturi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS