Guvernul promite 250 km de autostrada noi, pana in 2016, dar pentru care vrea acord politic. Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti raman deocamdata in aer
UPDATE Peste 250 de kilometri noi de autostrada ar urma sa aiba Romania pana in 2016. Asa suna promisiunea ministrului Transporturilor. Ca sa poata realiza aceste proiecte, dar si alte sosele de viteza, Guvernul a anuntat ca are nevoie, de un acord semnat, cu partidele politice, prin care acestea sa sustina, planul de infrastructura. Pana una alta, soarta autostrazii Comarnic-Brasov, atarna de un fir de ata.
Conform hartilor prezentate astazi de ministrul Ioan Rus, sustinut de premierul Victor Ponta, pana in 2016 vom circula pe autostrada de la Nadlac - punct de intrare in Romania, si pana la Sibiu. Ce-i drept, in zona se lucreaza.
Nu se stie insa cand vom avea totusi autostrada de la Sibiu si pana la Pitesti. Peste doua saptamani vom afla cine a castigat licitatia pentru constructia celor 115 km. Toti atunci si un ipotetic termen de finalizare. Bineinteles daca nu vor fi din nou contestatii, rezilieri, probleme la proiectare, executie, calamitati naturale ori depasiri de costuri.
De altfel, premierul Ponta vrea un acord semnat de toate partidele. De ce? Pentru ca, spune el, fiecare ministru a inceput alte proiecte ignorand ce au facut predecesorii lui. "Vin ministri care au idei crete. Sa batem in cuie masterplanul. Banisori exista", spune Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Pe harta e bine conturata si autostrada Comarnic-Brasov. Un vis pentru soferii care saptamana de saptamana traiesc un cosmar pe Valea Prahovei. Insa si in cazul acestui proiect important sunt probleme. Guvernul a anuntat termen final pentru semnarea contractului - 15 februarie si inceperea lucrarilor - 15 aprilie.
Cei care vor sa mearga mai departe, spre Bucuresti, tot pe autostrada, mai au de asteptat. Pentru bucata Comarnic-Ploiesti nu exista nici studii de fezabilitate. Si chiar daca de la Ploiesti spre Bucuresti avem aproape 60 de km finalizati inca de acum 3 ani, intrarea in Bucuresti este in aer. La propriu si figurat.
Primaria spune insa ca exista un plan urbanistic zonal si vina e a Ministerului Transporturilor ca nu face un nou studiu de fezabilitate.
Neputinta autoritatilor de a construi autostrazi se vede pe acest camp de la marginea capitalei, unde compania nationala de drumuri din 2012 sa faca o autostrada de numai 3 kilometri. Ei bine, ultima promisiune, cei trei kilometri vor fi gata abia in 2016.
Si centura Bucurestiului este din lasata de izbeliste. Una dintre companii a intrat in insolventa si a abandonat lucrarile.
Mai multe despre:
#Masterplan transporturi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS