Transportatorii ar plati retroactiv circa 6 mld. euro daca se va impozita diurna soferilor. "Vom intra in faliment imediat"
Transportatorii rutieri considera abuziva masura prin care sumele platite ca diurna soferilor sunt reincadrate ca venituri salariale si implicit impozitate, afirmand ca vor trebui sa plateasca retroactiv circa 6 miliarde de euro, ceea ce i-ar duce imediat la faliment.
"Orice firma de transport, daca este verificata, i se va aplica aceasta masura. Inseamna ca firmele de transport trebuie sa plateasca in urma incadrarii diurnei ca venit salarial 10.000 de euro pe vehicul pe an pentru diurna acordata pe international si circa 9.000 de lei pe vehicul pe an pentru cei care au dat diurna pe intern. In orice varianta, sumele sunt uriase. Inseamna pentru cinci ani aproximativ 6 miliarde de euro. Nu inseamna ca daca s-ar pune in practica aceste impuneri, s-ar si colecta acesti bani", a declarat Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR).
Potrivit transportatorilor, ANAF a desfasurat in ultima perioada mai multe controale la firmele de transport rutier din Prahova si Brasov, in urma carora au fost recalificate retroactiv sumele acordate soferilor cu titlu de diurna neimpozabila drept venituri de natura salariala. Prin urmare, inspectorii fiscali au calculat impozit pe veniturile din salarii, contributii sociale si accesorii la toate aceste sume.
"In situatia in care aceste masuri anticipeaza o abordare generala a organelor fiscale fata de tratamentul diurnei acordate soferilor angajati de societatile de transporturi, consecintele sunt grave. (...)Este o nervozitate foarte mare in randul transportatorilor. Se pune problema de a supravietuirii. Vom falimenta in termen scurt, iar daca masura se aplica retroactiv vom intra in faliment imediat", au explicat reprezentantii transportatorilor.
ANAF a anuntat dimineata ca a dispus marti suspendarea tuturor inspectiilor fiscale la societatile comerciale care desfasoara activitati de transporturi, pana la clarificarea aspectelor de natura fiscala privind modul de impozitare a diurnelor acordate soferilor.
"In cursul anului 2014, organele de inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala au demarat verificari pe linia prevenirii si combaterii evaziunii fiscale, care se manifesta in domeniul muncii nedeclarate si subdeclarate, in cadrul unui proiect pilot vizand cresterea conformarii fiscale in domeniul impozitului pe salarii si contributiilor sociale. In cadrul proiectului pilot au fost initiate inspectii fiscale si la societati comerciale care desfasoara activitati de transporturi, urmare carora a rezultat necesitatea clarificarii tratamentului fiscal al diurnei acordate soferilor care desfasoara astfel de activitati", se arata intr-un comunicat al ANAF.
Dinescu considera ca anuntul ANAF este un semnal bun si ca arata ca exista deschidere la dialog.
"Ne vom intalni la ora 12:00 cu reprezentantii ANAF pentru a clarifica situatia si masura sa nu se mai aplice deloc. Este practic o reinterpretare a regulilor jocului. Lumea este ingrijorata, iar actiunile noastre din ultimele zile sunt o reactie naturala la o asemenea masura care ar afecta toate cele 30.000 de firme de transport. Sper sa se ajunga la o intelegere pentru a mentine competitivitatea sectorului rutier in Europa", a adaugat Dinescu.
Transportatorii au adaugat ca in cazul in care ANAF va continua incadrarea diurnelor ca venituri salariale impozabile, s-ar putea ajunge si la actiuni de protest.
"Nu exista niciun motiv legitim pentru care ANAF sa revina principiilor si legislatiei aplicata in ultimii 19 ani, care nu au incadrat niciodata diurna ca drepturi salariale si nu au impozitat-o. Transportatorii au demonstrat ca se pot mobiliza impotriva abuzurilor", au mai spus transportatorii.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS