Taxa de autostrada. De cand platim ca sa circulam pe drumurile rapide. VIDEO
Avem doar cateva sute de kilometri de autostrada, dar de la anul vom plati taxa daca vrem circulam pe aceste drumuri rapide. Ministerul Transporturilor anunta ca intretinerea celor doua tronsoane va fi concesionata, iar firmele care se vor ocupa de ea trebuie sa isi recupereze cumva investitia.
Ministerul Transporturilor nu mai are bani pentru intretinerea celor doua autostrazi si a luat decizia de a concesiona serviciile de mentenanta. De altfel, a inaintat spre aprobare un memorandum catre Guvern in care solicita permisiunea de a incepe licitatiile in acest sens.
Deocamdata nu se stie cat vor plati soferii, insa in Italia, Spania, Franta, Croatia taxa nu depaseste 5 euro pe suta de kilometri.
Autoritatile promit ca banii economisiti pentru plombe si asflatare, pe care le vor suporta firmele, vor fi folositi pentru constructia unor alte autostrazi. Un imbold in acest sens vine din partea Comisiei Europene care a anuntat luni ca va finanta cu 850 de milioane de euro constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu pe o lungime de peste 120 de kilometri.
Reparatiile de pe Autostrada Soarelui merg asa cum banuiam. De exemplu, unii domni ar trebui sa se ocupe de montarea unui gard de protectie. O fac cu spor... in vis.
La 10 kilometri distanta, colegii lor au acelasi chef de munca. Santierul reinvie insa cand cineva zareste camera de filmat.
Exista si oameni harnici pe autostrada, dar nu vorbim despre angajatii Companiei Autostrazi si Drumuri. Sunt atent supravegheati de o firma de paza in timp ce aleg din postavul pe jumatate ars, aruncat noaptea trecuta dintr-un TIR care s-a aprins din senin. Din cand in cand, cineva incearca vigilenta paznicilor.
Ca sa nu mai plateasca pentru toate acestea, Ministerul Transporturilor va scoate la licitatie intretinerea autostrazilor A1 si A2. Firmele castigatoare urmeaza sa achite toate reparatiile.
"E suficienta rovigneta care ar trebui sa acopere absolut totul", spune un sofer.
"Bine ar fi sa nu se bage. Sa se inteleaga ca posibilitatile noastre sunt pe limita", raspunde un altul.
Cei din Minister spun ca vom afla si valoarea taxei si castigatorii licitatiilor, la mijlocul anului viitor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS