Contractul dintre guvern si operatorul aeroportului, compania Budapest Airport, prevede ca in cazul lichidarii Malev statul va fi obligat sa acopere 90% din datoria cu prioritate la plata a Malev si 97% din contributiile de capital ale actionarului majoritar al Budapest Airport, compania germana Hochtief.

Datoria Malev care intra sub incidenta contractului se ridica la 464 miliarde de forinti, iar statul ar mai trebui sa plateasca 60 de miliarde de forinti pentru actiuni si 390 de miliarde de forinti pentru dreptul Budapest Airport de administrare a activelor pe 75 de ani.

Malev este cel mai important partener al aeroportului international din Budapesta, generand circa 40% din cifra de afaceri.

Comisia Europeana a decis insa in ianuarie ca Malev trebuie sa returneze statului circa 100 de miliarde de forinti (338 milioane euro), considerate ajutoare ilegale, iar Curtea Europena de Justitie a interzis guvernului de la Budapesta sa acorde alte ajutoare companiei.

Malev, ultimul zbor. Toate avioanele companiei au fost retinute la sol, dupa 66 de ani de activitate VIDEO

Pe aeroportul Henri Coanda aterizeaza mai multe avioane decat intra trenuri in Gara de Nord