Guvernul a cautat un cumparator pentru Malev si cauta in continuare un investitor puternic pentru preluarea unei participatii majoritare, dar a ajuns la concluzia ca Ungaria are nevoie de o companie nationala de transport aerian, informeaza Mediafax.

Fellegi a subliniat ca Malev a trecut pe profit in octombrie si va obtine un rezultat pozitiv si in noiembrie. "Ungaria nu poate ramane fara o companie aeriana nationala. Fara un transportator national, avantajul Ungariei, ca tinta de investitii, va disparea", a explicat Fellegi motivul pentru care statul trebuie sa se implice in continure la Malev.

Acesta a adaugat ca Malev trebuie sa mentina destinatii care nu sunt neaparat profitabile, dar care sunt importante din punct de vedere politic.

Investigatia Comisiei Europene referitoare la ajutoarele de stat primite de Malev urmeaza sa se incheie anul viitor, iar din acest motiv guvernul nu poate sa vanda compania pana la sfarsitul acestui an.

Fellegi a confirmat informatii anterioare potrivit carora au existat negocieri pentru o posibila cooperare cu Hainan Airlines din China, dar a spus ca in prezent au loc negocieri cu operatori europeni. Ministrul a aratat ca cel putin 51% din Malev va trebui sa fie detinuta de catre o companie sau un investitor din Uniunea Europeana si a adaugat ca nu exista un plan B in caz de esec.

El a refuzat ca precizeze cine este posibilul investitor european, dar a spus ca este o companie listata la bursa, negocierile sunt avansate, iar un acord final ar putea fi incheiat in primavara anului viitor.

Citeste si:

Wizz Air introduce o noua ruta, disponibila din Capitala

Grupul care detine American Airlines, al treilea operator aerian din SUA, a intrat in faliment