Malev, compania aeriana nationala a Ungariei, in pragul falimentului. De cand nu mai poti zbura cu ei
Compania aeriana nationala se afla in pragul falimentului si ar putea ramane fara bani in cateva zile, daca statul va respecta o decizie a Curtii Europene de Justitie care ii interzice acordarea oricarui nou ajutor operatorului, potrivit unor surse apropiate situatiei.
In lipsa sprijinului financiar, operatorul ungar Malev nu va mai putea sa efectueze niciun fel de zbor in februarie.
Ultima sansa pentru ca operatorul aerian sa-si continue activitatea a fost considerata o adunare generala de la sfarsitul saptamanii trecute, dar actionarii nu au decis majorarea capitalului companiei, a relatat luni portalul Index, citat de Portfolio.
Malev este in pragul falimentului, au declarat luni surse ministeriale si din piata.
Gravitatea situatiei este atestata de faptul ca reprezentantii Ministerului Dezvoltarii nu au oferit niciun fel de informatie referitoare la situatia financiara a Malev si finantarea viitoare a companiei.
In plus, ministerul nu a respins informatia potrivit careia Malev va ramane fara bani la inceputul lui februarie, astfel incat aeronavele ar ar putea ramane la sol weekend-ul viitor.
Incepand de luni, Malev a fost inclusa in categoria companiilor de importanta strategica, astfel incat, potrivit legii falimentului, modificata anul trecut, este posibil a creditorii sa nu poata sa lanseze proceduri de insolventa impotriva acesteia. In aceste conditii, in cazul falimentului sau al unui proces de lichidare al Malev, beneficiarul va fi statul.
Malev a inceput sa primeasca sprijin financiar ocazional si apoi regulat de la inceputul lui 2010, cand a fost renationalizata. Compania a primit fonduri din partea statului in noiembrie si decembrie iar in prezent are din nou nevoie de sprijin.
Comisia Europeana a decis insa in aceasta luna ca Malev trebuie sa returneze statului aproape 100 de miliarde de forinti (338 milioane euro), considerate ajutoare ilegale.
Falimentul Malev ar duce la scaderea drastica a traficului aerian la Budapesta, cel putin temporar.
Potrivit unui contract cu Budapest Airport, operatorul aeroportului Ferenc Lisz, statul ar trebui sa ii plateasca o compensatie de 1,9 miliarde de euro pentru pierderile produse, iar bugetul pe acest an nu include fonduri pentru o cheltuiala suplimentara de peste 500 de miliarde de forinti.
In plus, compania rusa Vneshekonombank, care detine o participatie de 5% la Malev, a avertizat in mai multe randuri ca falimentul operatorului va fi considerat o manevra ostila, cu impact asupra relatiilor economice intre Rusia si Ungaria.
Falimentul Malev ar putea interveni chiar in momentul in care operatiunile companiei se imbunatatesc. Gradul de ocupare a atins 78%, fiind peste media de 70% la nivel european, iar vanzarile au crescut in ultimele trei luni ale anului trecut, fata de trimestrul al treilea.
Citeste si:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS