Seful CNADNR promite ca Romania va avea 1.000 km de autostrada, in prima jumatate a anului 2018. Ce tronsoane vor fi deschise circulatiei
Autostrada
Romania va avea 1.000 de kilometri de autostrada in prima jumatate a anului 2018, multe proiecte fiind oprite din cauza lipsei autorizatiilor de construire, a declarat, la Digi 24, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Catalin Homor, scrie Agerpres.
"Eu sunt optimist. A fost un an foarte greu pentru noi, un an in care am reusit sa deblocam daca nu toate proiectele, spre 90% dintre ele si, indiferent ce se intampla la anul, aceste proiecte vor fi finalizate: Sebes -Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcau-Bors, Mihaiesti-Nadaselu, intrarea in Bucuresti A3. Primii 1.000 de km pot pune (ca vor fi gata) in prima jumatate a anului 2018", a afirmat Homor.
Potrivit acestuia, cauza principala pentru care aceste proiecte au mers "ingreunat" a fost conceptul de implementare, faptul ca au fost realizate studii de fezabilitate ce au fost scoase la licitatie pentru proiectare si executie catre constructor iar acesta, in momentul in care i s-a dat "libertatea sa proiecteze dupa propriile interese, a speculat orice scapare din studiul de fezabilitate pentru a-si diminua costurile de proiectare".
"Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplica pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitatie. Concret, cel care realizeaza studiul de fezabilitate realizeaza si studiul tehnic si isi dedica activitatea si pentru obtinerea autorizatiei de construire. Va fi cineva specializat, un proiectant. Constructorul primeste proiectul, autorizatia si predarea terenurilor. De principiu constructorul nu gandeste, el munceste, daca ii lasam libertatea de a gandi pentru noi e o mare greseala", a explicat directorul CNADNR.
El a subliniat ca fiecare lot de autostrada aflat in executie avea o probabilitate de a fi finalizat pana la sfarsitul acestui an, dar, dupa o "radiografie" s-a constatat ca o mare parte dintre proiecte avea probleme majore, precum lipsa autorizatiei de construire.
"Fiecare sector, fiecare lot de autostrada in executie avea oaresce probabilitate de a se finaliza la sfarsitul anului, dar, dupa ce am facut o radiografie asupra tuturor acestor proiecte, am constatat ca mare parte dintre ele au probleme majore incompatibile cu evolutia. Una dintre cele mai importante este lipsa autorizatiilor de construire. S-a lucrat foarte mult timp fara autorizatii. Daca s-ar fi continuat acest ritm cu siguranta ca s-ar fi terminat... Dar acest tip de lucru fara autorizatie este penal, este pedepsit de Codul penal si a trebuit sa oprim acest lucru cu Inspectoratul de stat in constructii, care a emis ordin de sistare a lucrarilor", a afirmat Homor.
El a dat ca exemplu in acest sens tronsoanele de autostrada Sebes- Turda, cele 4 loturi, pentru care nu exista autorizatie de construire, "doar pe alocuri, pe portiuni foarte mici, se putea lucra legal".
"In luna martie a fost emisa Ordonanta 7, pregatita cu Ministerul Transporturilor tocmai pentru a accelera acest proces de emitere a autorizatiilor. O autorizatie de construire se poate obtine intr-un an sau poate chiar mai mult de cand se initiaza. in momentul de fata avem sectorul Sebes - Turda care este complet acoperit de autorizatii si se lucreaza la capacitate maxima", a mai spus Catalin Homor.
Directorul general al CNADNR a subliniat ca Sebes-Turda, loturile 3 si 4, sunt in faza destul de avansata si exista posibilitatea de a fi deschise la sfarsitul anului, "insa cea mai mica influenta negativa, vremea- ploua doua saptamani- ne duc lucrarile in anul viitor".
Drept sigur deschisi, Homor a mentionat cei 22 km intre Orastie si Sibiu, sectorul de autostrada care a fost demolat, programul fiind ca la sfarsitul lui septembrie traficul sa fie repus in zona.
"Se lucreaza, proiectul a fost avizat marti...Exista patru expertize tehnice...Este prima oara in ultimii 15 ani cand compania (CNADNR n.r) isi asuma si raspunde pentru reparatii in regie proprie", a precizat Catalin Homor .
De asemenea, el a mentionat si tronsonul Lugoj - Deva, care are trei loturi, iar pentru primul lot, de 15 km, exista probabilitatea spre 100% de a fi deschis traficului anul acesta.
"Pe Lugoj-Deva avem si celebra pestera ce impiedica emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizatiei de construire. in momentul de fata subiectul e intr-o miscare destul de accelerata. Este o chestiune de timp pana primim autorizatia. Noi estimam ca in a doua decada a lunii septembrie sa avem autorizatia pe masa. in aceste conditii cei 15 km vor fi finalizati si redati traficului", a mentionat directorul CNADNR.
Mai multe despre:
#autostrazi#CNADNR
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS