Romania secolului XXI cu drumuri ca-n Evul Mediu. O treime din drumurile publice sunt neasfaltate si doar 4%, autostrazi. Jumatate au durata de serviciu depasita
Romania avea, in 2015, 86.080 kilometri de drumuri publice, din care numai 4,2% din total (747 kilometri) erau autostrazi, in timp ce liniile de cale ferata de folosinta publica in exploatare insumau 10.770 kilometri, arata datele Institutului National de Statistica (INS), publicate luni.
Pe de alta parte, anul trecut, comparativ cu 2014, lungimea autostrazilor a crescut cu 9,4%, respectiv 64 kilometri.
Potrivit sursei citate, la 31 decembrie 2015, drumurile publice totalizau 86.080 kilometri, din care 17.606 km (20,5%) drumuri nationale, 35.316 km (41%) drumuri judetene si 33.158 km (38,5%), drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperamant, in structura retelei de drumuri publice s-au inregistrat: 32.641 km (37,9%) drumuri modernizate (in proportie de 91,3% drumuri modernizate cu imbracaminti asfaltice de tip greu si mijlociu), 21.136 km (24,6%) drumuri cu imbracaminti usoare rutiere si 32.303 km (37,5%) drumuri pietruite si de pamant.
In ceea ce priveste starea tehnica a drumurilor publice, 41,5% din lungimea drumurilor modernizate si 51,2% din lungimea drumurilor cu imbracaminti usoare rutiere aveau durata de serviciu depasita.
De asemenea, din totalul drumurilor nationale, 35,2% (6.193 km) erau drumuri europene, 4,2% (747 km) autostrazi, 1,6% (281 km) drumuri cu 3 benzi de circulatie, 10,3% (1.807 km) drumuri cu 4 benzi de circulatie si 0,1% (22 km) drumuri cu 6 benzi de circulatie. In plus, drumurile judetene erau, in proportie de 39,9%, drumuri cu imbracaminti usoare rutiere, iar drumurile comunale, erau in proportie de 44,4% drumuri pietruite.
La capitolul liniilor de cale ferata de folosinta publica, datele INS releva ca, in 2015, erau in exploatare 10.770 km, din care 10.632 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 4 km linii cu ecartament ingust si 134 km linii cu ecartament larg.
Totodata, la sfarsitul anului trecut, lungimea liniilor de cale ferata in exploatare electrificate era de 4.030 km reprezentand 37,4% din reteaua de cale ferata in exploatare.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS