Autostrada Targu Mures-Iasi, un vis de 4 mld. euro, pentru care Guvernul nu are bani. Ciolos: Anul asta vom incerca sa actualizam studiul de fezabilitate
Autostrada
Premierul Dacian Ciolos le-a transmis luni, la Iasi, parlamentarilor din judetele Moldovei ca Guvernul incearca sa gaseasca resursele necesare reactualizarii studiului de fezabilitate al Autostrazii Targu Mures-Iasi-Ungheni in cursul acestui an.
"Autostrada Targu Mures- Iasi - Ungheni este un proiect pe care vrem sa-l tinem in actualitate, chiar daca in momentul de fata nu avem resurse bugetare pe a-l putea executa ca atare. Din calculele facute, costul total integral al proiectului este undeva la 4 miliarde de euro - 1,2 miliarde pentru partea Ungheni-Targu Neamt si 2,9 miliarde pentru Targu Neamt- Targu Mures. Costul studiului de fezabilitate si al proiectului tehnic este undeva la 36 de milioane de euro si aici vom incerca sa gasim resurse anul acesta pentru a reactualiza studiul de fezabilitate - e un studiu de fezabilitate partial realizat in 2011 care trebuie reactualizat - si asta vrem sa o facem si apoi, imediat dupa aceea sa incepem si pregatirea proiectului tehnic. (...) Reactualizarea studiului si realizarea proiectului tehnic vor dura in jur de 18 luni", a spus Ciolos, citat de Agerpres.
Premierul a subliniat ca finantarea acestui proiect nu este prinsa in alocarile bugetare, iar utilizarea exclusiva a imprumuturilor "ar putea fi mai dificila si datorita impactului asupra deficitului si a datoriei".
"Cred ca se pot gasi formule prin care sa putem finanta si aceasta autostrada si sper eu ca in cursul acestui an sa venim si cu cateva solutii. Intentia noastra este sa propunem Parlamentului un proiect de lege a Centenarului, care sa includa si o componenta a unui proiect de infrastructura", a mai afirmat Ciolos.
Mai multe despre:
#autostrazi#Dacian Ciolos
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS