CNADNR se reorganizeaza in doua entitati distincte care vor administra infrastructura rutiera si investitiile in drumuri si autostrazi
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale se va reorganiza si isi va schimba denumirea in Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, urmand totodata sa fie infiintata si o noua societate pentru dezvoltarea infrastructurii de transport rutiere - Compania Nationala de Investitii Rutiere, conform unui proiect de Ordonanta de Urgenta publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
"Prin proiectul de act normativ se propune reorganizarea CNADNR (care isi va schimba denumirea in Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere n.r) si infiintarea unei companii distincte pentru gestionarea infrastructurii rutiere astfel incat sa fie asigurata dezvoltarea pe termen lung a retelei de transport TEN-T Centrala si Globala, in conformitate cu obiectivele asumate fata de Comisia Europeana, iar neadoptarea cadrului legal de reorganizare constituie o situatie exceptionala care conduce la intarzieri in implementarea proiectelor si la decomiterea unor sume importante de bani din bugetul Uniunii Europene. Aceste intarzieri au impact direct asupra dezvoltarii economice viitoare a Romaniei", se mentioneaza in nota de fundamentare a proiectului.
Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) va fi o societate comerciala pe actiuni cu personalitate juridica, de interes strategic national, si va functiona sub autoritatea Ministerului Transporturilor, pe baza de gestiune economica si autonomie financiara distincta, cu respectarea legislatiei in vigoare, si va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru transportul populatiei si a marfurilor, in conditii de siguranta a circulatiei, timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeana si confort in trafic.
Serviciul public asigurat de CNIR este parte din serviciul public de interes general care asigura circulatia populatiei si a mediului de afaceri pe reteaua nationala de transport.
CNIR va avea drept obiect principal de activitate proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, repararea pe perioadele de garantie tehnica a autostrazilor pana la data predarii catre CNAIR, drumurilor expres, drumurilor nationale, variantelor ocolitoare precum si a altor elemente de infrastructura rutiera care fac parte din structura rutiera mentionata astfel cum acestea sunt aprobate prin documentele strategice la nivel national sau fac obiectul unor decizii ale autoritatilor publice nationale in domeniul transporturilor; executarea de lucrari in regie proprie cu respectarea prevederilor legale in domeniul ajutorului de stat si a achizitiilor publice; coordonarea dezvoltarii unitare si echilibrate a infrastructurii de transport rutier in acord cu sursele de finantare disponibile si cu documentele strategice aprobate la nivel national.
Societatea va incasa lunar de la CNAIR o cota parte din rovigneta partajata precum si din tarifele de trecere a podurilor, inclusiv din alte venituri dupa mecanismul prevazut in prezenta ordonanta si va desfasura activitati de concesionare a spatiilor de servicii situate de-a lungul autostrazilor si a drumurilor expres pentru asigurarea de servicii necesare desfasurarii traficului auto precum si a altor activitati economice.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS