Se da startul privatizarii CFR Marfa. Licitatia porneste de la 800 milioane de lei. Ancheta Stirile ProTV: Cine a falimentat societatea
UPDATE: Licitatia pentru pachetul de 51% din actiunile CFR Marfa va porni de la un pret de 798,05 milioane lei, se arata in anuntul de privatizare lansat astazi de Ministerul Transporturilor. Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, pana in prezent opt "companii importante" si-au manifestat interesul de a participa la privatizare.
"Acum trei zile, cand am avut o discutie cu consultantii, ne-au spus ca erau 27, cred, de companii care se interesasera de CFR Marfa si opt companii importante, nu vorbim de diversi, care si-au anuntat intentia clara de a participa la procedura", a spus ministrul.
El a afirmat ca procedura prin care s-a stabilit pretul de vanzare a pachetului de 51% din actiunile CFR Marfa a fost una complexa, care a avut la baza valoarea activelor companiei, din care au fost scazute datoriile actuale si cele care vor fi acumulate pana la momentul privatizarii, precum si potentialul pietei de transport feroviar din Romania.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca au avut loc discutii legate de stabilirea unei valori mai mici sau mai mari pentru inceperea licitatiei, adaugand ca un pret prea mare ar fi facut anumite companii sa nu fie interesate sa participe, iar unul prea mic ar fi permis prezenta unor firme fara anvergura necesara.
"Nu numai pretul este important, este important ca aceasta companie sa se dezvolte", a continuat Relu Fenechiu. El a mentionat ca exista si conditionalitati sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfa sa pastreze cat mai multi salariati care lucreaza in prezent acolo. "Aceasta privatizare si evaluarea acestei companii sunt facute in contextul in care noi vom transforma in actiuni toate datoriile pe care compania le are la statul roman, pana la privatizare", a adaugat oficialul.
Pretul de oferta (pretul de pornire a licitatiei) este de 797.058.000 lei pentru intregul pachet de actiuni scos la vanzare, iar oferta este valabila 180 de zile de la data publicarii, cu posibilitatea de a fi prelungita, scrie Mediafax. Plata ar urma sa fie efectuata intr-o singura transa, prin transfer bancar la data finalizarii tranzactiei.
Dosarul de prezentare a companiei va putea fi achizitionat de marti, pentru 10.000 de euro, fiind necesara si o scrisoare de intentie a potentialului cumparator al actiunilor.
Documentele de participare pentru precalificarea la licitatie trebuie sa fie depuse pana la 22 aprilie. Transporturile impun potentialilor investitori o serie de criterii de precalificare, precum "experienta relevanta in domeniul transportului de marfa si capabilitati operationale" si "capabilitati financiare care sa demonstreze posibilitatea preluarii si dezvoltarii afacerii".
In cazul persoanelor fizice care participa in mod individual este nevoie si de prezentarea unei scrisori de confort emisa de o banca cu rating acordat de catre Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de catre Moody’s de minim Baa3 (corespunzatoare nivelului de "investment grade"), in cuantum cel putin egal cu suma dintre pretul de pornire a licitatiei si suma necesara pentru finantarea investitiilor propuse prin strategia de dezvoltare a CFR Marfa.
CFR Marfa are un capital social de 312,34 milioane lei, detinut integral de Ministerul Transporturilor.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS