"Acum trei zile, cand am avut o discutie cu consultantii, ne-au spus ca erau 27, cred, de companii care se interesasera de CFR Marfa si opt companii importante, nu vorbim de diversi, care si-au anuntat intentia clara de a participa la procedura", a spus ministrul.

El a afirmat ca procedura prin care s-a stabilit pretul de vanzare a pachetului de 51% din actiunile CFR Marfa a fost una complexa, care a avut la baza valoarea activelor companiei, din care au fost scazute datoriile actuale si cele care vor fi acumulate pana la momentul privatizarii, precum si potentialul pietei de transport feroviar din Romania.

Ministrul Transporturilor a adaugat ca au avut loc discutii legate de stabilirea unei valori mai mici sau mai mari pentru inceperea licitatiei, adaugand ca un pret prea mare ar fi facut anumite companii sa nu fie interesate sa participe, iar unul prea mic ar fi permis prezenta unor firme fara anvergura necesara.

"Nu numai pretul este important, este important ca aceasta companie sa se dezvolte", a continuat Relu Fenechiu. El a mentionat ca exista si conditionalitati sociale, statul fiind interesat ca investitorul care va prelua controlul CFR Marfa sa pastreze cat mai multi salariati care lucreaza in prezent acolo. "Aceasta privatizare si evaluarea acestei companii sunt facute in contextul in care noi vom transforma in actiuni toate datoriile pe care compania le are la statul roman, pana la privatizare", a adaugat oficialul.

Pretul de oferta (pretul de pornire a licitatiei) este de 797.058.000 lei pentru intregul pachet de actiuni scos la vanzare, iar oferta este valabila 180 de zile de la data publicarii, cu posibilitatea de a fi prelungita, scrie Mediafax. Plata ar urma sa fie efectuata intr-o singura transa, prin transfer bancar la data finalizarii tranzactiei.

Dosarul de prezentare a companiei va putea fi achizitionat de marti, pentru 10.000 de euro, fiind necesara si o scrisoare de intentie a potentialului cumparator al actiunilor.

Documentele de participare pentru precalificarea la licitatie trebuie sa fie depuse pana la 22 aprilie. Transporturile impun potentialilor investitori o serie de criterii de precalificare, precum "experienta relevanta in domeniul transportului de marfa si capabilitati operationale" si "capabilitati financiare care sa demonstreze posibilitatea preluarii si dezvoltarii afacerii".

In cazul persoanelor fizice care participa in mod individual este nevoie si de prezentarea unei scrisori de confort emisa de o banca cu rating acordat de catre Standard&Poors sau Fitch de minim BB- sau de catre Moody’s de minim Baa3 (corespunzatoare nivelului de "investment grade"), in cuantum cel putin egal cu suma dintre pretul de pornire a licitatiei si suma necesara pentru finantarea investitiilor propuse prin strategia de dezvoltare a CFR Marfa.

CFR Marfa are un capital social de 312,34 milioane lei, detinut integral de Ministerul Transporturilor.

Citeste si:

Falimentul CFR Marfa, partea I. Cine este "omul cu telefonul", pus titular peste o gaura de 100 de milioane de euro de Traian Basescu

Falimentul CFR Marfa, partea II. Experimentul ce arata proportiile unui dezastru: cat dureaza un transport de la Bucuresti la Constanta

Falimentul CFR Marfa, partea III. Cine sunt "Regii Vagoanelor", oamenii care au construit o flota privata cu vagoanele statului