CFR Marfa are o noua conducere, formata din economisti, ingineri si juristi
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anuntat joi noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi, despre care a spus ca nu vor avea contributii directe in privatizare dar ar trebui "sa mai repare ceea ce se mai poate repara" in activitatea companiei.
Presedintele Consiliului de Administratie este Aysun Mustafa (economist si bancher), iar directorul general este Alexandru Dragos Draghici (jurist), cu experienta managementul unor companii nationale si multinationale.
Ceilalti administratori sunt Liviu Radu (inginer), Bogdan Constantinescu (economist), Dan Constantinescu (inginer), Ionut Georgescu (jurist) si Dan Belcea (economist), potrivit datelor anuntate de reprezentantii Ministerului Transporturilor.
Fenechiu a precizat ca nu ii cunoaste personal pe membrii din noua conducere a companiei, acestia fiind selectati dupa CV, dar ca managerii vor avea o activitate grea, complexa si foarte multa munca.
Oficialul a aratat ca administratorii si directorul general nu au atributii directe in privatizarea companiei, insa le-a solicitat sa lucreze cu Ministerul Transporturilor in interesul statului roman mai mult decat in interesul CFR Marfa, scopul fiind valorificarea actiunilor companiei la un pret cat mai ridicat.
Potrivit lui Fenechiu, activitatea noilor manageri ar putea dura pana in jurul lunii iulie sau "ceva mai mult", in conditiile in care, desi termenul asumat pentru desemnarea castigatorului privatizarii CFR Marfa este 20 iunie, transferul de proprietate s-ar putea prelungi.
Potrivit ministrului, managerii selectati sunt specialisti, profesionisti si nu oameni politici, astfel incat acestia nu isi axa activitatea pe comunicare publica.
Intrebat despre remuneratia noilor manageri, Fenechiu a afirmat ca o discutie despre salarii nu are sens in conditiile in care CFR Marfa a inregistrat pierderi de 250 milioane lei in 2012.
"Daca am fi avut management performant cu bani foarte multi, dar in primul rand management performant, am fi avut astazi companii nationale care sa fie profitabile si sa poata fi in competitie reala cu marile companii europene. Eu sunt convins ca daca cei care incepand de astazi conduc aceasta companie ar fi condus-o in ultimii opt ani, iar politicul nu s-ar fi implicat in aceasta activitate, astazi CFR Marfa ar fi putut sa participe la cumpararea unor companii de transport marfa din jurul Romaniei si nu sa fie cumparata de acele companii", a spus ministrul.
El a mai spus ca procedura de privatizare a CFR Marfa este "in grafic", in prezent realizandu-se evaluarea companiei in baza careia va fi facuta oferta. De privatizarea CFR Marfa s-au aratat pana in prezent interesate sapte-opt firme, a adaugat ministrul, fara sa ofere detalii.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS