Strategia de privatizare a CFR Marfa a fost aprobata de Guvern - surse
Hotararea de guvern privind privatizarea CFR Marfa a fost aprobata de Guvern, in sedinta de miercuri, au declarat pentru Mediafax surse oficiale.
Saptamana trecuta, actul normativ a fost dezbatut de Executiv, in prima lectura, fiind asteptat si avizul din partea Consiliului Economic si Social.
CFR Marfa inregistreaza in prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei
Circa 600 milioane lei sunt datorii la buget si 600 milioane lei la CFR Infrastructura, restul reprezinta penalitati de intarziere si restante catre furnizori privati.
Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat strategia, solicitand privatizarea cu un investitor strategic si respectarea obligatiilor pe care societatea le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate.
Pentru pregatirea procesului de privatizare vor fi parcurse o serie de etape, respectiv notificarea creditorilor CFR Marfa cu privire la posibilitatea modificarii structurii acționariatului, ca urmare a privatizarii, și obtinerea acordului acestora, a avizelor de mediu pentru privatizare si a certificatelor de obligatii bugetare, intocmirea unui dosar de prezentare (inclusiv a proiectului contractului de vanzare-cumparare de actiuni), asigurarea accesului potențialilor investitori la date si informații despre CFR Marfa (inclusiv prin organizare unui Camere de Date) si publicarea ofertei de vanzare a actiunilor.
Ce presupune strategia de privatizare
Statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic, unde garantia de participare va fi echivalentul in lei a 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat. Pe de alta parte, taxa pentru fiecare investitor sau grup de investitori care depune documente de participare este echivalentul in lei a sumei de 20.000 euro.
Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.
In cazul in care Ministerul Transporturilor nu va putea incheia contractul de privatizare cu investitorul adjudecatar al procedurii de licitatie, institutia va putea decide reluarea procesului de privatizare prin aplicarea oricarei metode de transfer a dreptului de proprietate asupra actiunilor, cu adaptarea corespunzatoare a strategiei, sau prin invitarea la negocieri in ordinea clasamentului de la licitatie a urmatorilor investitori calificati.
Guvernul s-a angajat in ultimele negocieri cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa in luna martie a acestui an si sa semneze contractul de vanzare a unui pachet majoritar de actiuni pana la jumatatea lui mai, tranzactia urmand sa fie incheiata atunci cand "toate conditiile vor fi indeplinite".
"Pentru CFR Marfa, pregatirile sunt avansate in vederea vanzarii unui pachet majoritar de actiuni catre un investitor strategic. Vom organiza o licitatie publica pentru selectarea castigatorului si intentionam sa incheiem tranzactia cat mai curand posibil, imediat ce toate conditionalitatile din acordul de vanzare-cumparare vor fi indeplinite", in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI obtinuta de Mediafax.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat insa recent ca ar fi cel mai fericit daca pana in 20 iunie s-ar putea privatiza CFR Marfa, precizand ca pana la jumatatea lunii mai va avea lista cu cei care si-au exprimat intentia de a participa la privatizare, iar in iunie ramane desemnarea castigatorului.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS