Metroul din Hong Kong este foarte curat, bine semnalizat, ieftin, ajunge la timp, conecteaza cele mai multe puncte din oras si chiar cateva sate adiacente. Exista conexiune Wi-Fi in 42 de statii, podele tactile si panouri in alfabetul Braille pentru persoanele cu dizabilitati, potrivit Theatlantic.com.Mai mult, in galeriile de metrou sunt amplasate dusuri publice, magazine, banci si restaurante.

Calatorii isi pot cumpara foarte usor bilet de la automate. Cele 150 de statii intinse pe 211 kilometri de sine sunt traversate zilnic de 3,4 milioane de calatori.

In 2012, MTR a produs incasari de cinci miliarde de dolari, dintre care doua miliarde au insemnat numai profitul companiei, noteaza The Atlantic. Mai mult, rata de recuperare pentru sistem (adica procentul din costurile de functionare acoperite de tarifele biletelor) a fost de 185%, cea mai mare din lume. Pentru comparatie, urmatoarea cea mai buna rata este in Singapore, de aproape 125%.

Pe langa Hong Kong, compania MTR mai are in subordine linii de metrou in Beijing, Hangzhou si Shenzhen in China, alte doua magistrale din metroul londonez si intreaga retea de transport din Melbourne si Stockholm. De altfel, reteaua de transport din Hong Kong se numara printre cele mai bune din lume. Sinele metrourilor sunt delimitate cu panouri de sticla, iar statiile sunt dotate cu calculatoare de ultima generatie.

Orasul isi permite toate acestea pentru ca MTR a inteles cum sa profite de aglomerarea urbana de aici. Hong Kong este unul dintre cele mai populate orase din lume, iar companiile depind de reteaua de transport public, in special de metrou, fara de care clientii nu pot face naveta. Asa ca MTR a incheiat diverse intelegeri cu proprietarii magazinelor: in schimbul transportarii clientilor, firma de tranzit primeste o parte din profitul mall-urilor, desi exista si cazuri in care MTR detine mall-ul cu totul.

Practic, metroul din Hong Kong functioneaza ca parte dintr-o afacere integrata, atat de transport, cat si prin detinerea de proprietati, controland modalitatea de tranzit, dar si locurile pe care calatorii le viziteaza odata ajunsi la destinatie. MTR detine, de exemplu, doi dintre cei mai inalti zgarie-nori din oras, dar si multe dintre cladirile de birouri si mall-urile aflate in apropierea statiilor (pentru unele dintre ele existand chiar pasaje directe). De asemenea, toate spatiile comerciale din interiorul statiilor de metrou platesc contracte de inchiriere semnificative catre MTR.

Sistemul de transport public reuseste nu numai sa isi acopere cheltuielile, dar face si investitii importante in tehnologii de ultima generatie, care vin in ajutorul calatorilor si uimesc turistii din intreaga lume. Faptul ca isi obtine in acest fel finantarea a permis ca tarifele metroului sa ramana mici, in comparatie cu cele practicate in alte orase mari, ceea ce inseamna ca tot mai multi asiatici aleg sa se deplaseze astfel, sporind la randul lor profitul companiei.

In functie de distanta, o calatorie cu metroul in Hong Kong costa intre 50 de centi si 3 dolari.