Ponta crede ca linia de metrou spre Henri Coanda-Otopeni ar fi ineficienta economic, dar ca lucrarile din Drumul Taberei merg bine
UPDATE: Linia de metrou care leaga Aeroportul Henri Coanda de Bucuresti este, din pacate, ineficienta din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici macar costul de intretinere, nu numai investitia, considera premierul Victor Ponta.
Seful Executivului a facut aceasta afirmatie in timp ce astepta ca scutul de forare sa strapunga peretele statiei de metrou Orizont, pe santierul de constructie al liniei de metrou Drumul Taberei-Universitate, in contextul in care a anuntat ca pentru linia de metrou spre aeroportul Henri Coanda-Otopeni au fost alocati bani doar pentru studii de fezabilitate.
"Sigur ca e o chestiune moderna sa ai legatura de metrou cu aeroportul, orice capitala are chestia asta, dar problema e sa ai si trafic, ca, daca n-ai trafic, ai bagat banii si nu-ti scoti nici banii de intretinere", le-a spus premierul ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, si reprezentantilor constructorului, firma Astaldi, implicati in proiectul din Drumul Taberei, potrivit Mediafax.
Oficiali din Ministerul Transporturilor au precizat ca viitoarea linie preia si calatorii care s-ar indrepta spre zonele de locuit din zona de nord a Capitalei, o zona in plina dezvoltare, precum si pe cei care s-ar duce la cumparaturi in centrele comerciale aflate in preajma.
Reprezentantii Ministerului Transporturilor i-au spus lui Ponta ca va fi o sedinta comuna cu toate partile implicate in constructia acestei linii de metrou pentru a analiza o posibila reducere a costurilor.
In urma cu doua luni, premierul a anuntat ca proiectul Magistralei 6 de metrou, pe tronsonul Gara de Nord-Aeroportul Henri Coanda, inceput in 1999, va fi finalizat doar dupa ce autoritatile vor incheia lucrarile la tronsonul Drumul Taberei-Universitate si linia spre Lacul Straulesti.
La acel moment, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, s-a intalnit cu ambasadorul Japoniei la Bucuresti, Keiji Yamamoto, subiectul central al discutiei fiind proiectul Magistralei 6 Gara de Nord - Aeroportul Henri Coanda, care, incepand din 2010, beneficiaza de un sprijin important din partea guvernului Japoniei printr-un imprumut de 41,8 miliarde yeni (aproximativ 300 milioane de euro) acordat Romaniei.
Dupa intalnire a fost transmis un comunicat in care ministrul afirma ca doreste continuarea constructiei Magistralei 6 de metrou, care sa lege reteaua existenta cu Aeroportul Otopeni, proiect despre care fostul ministru Relu Fenechiu spunea ca este prea scump si nu este justificat de traficul existent.
Ministrul Transporturilor a precizat ca sustine constructia acestei magistrale si chiar posibilitatea dezvoltarii unor statii multimodale de tren si metrou pentru cele doua extreme, la Gara de Nord si la Aeroportul Henri Coanda.
Ambasadorul Japoniei la Bucuresti a mentionat la randul sau ca, in perioada urmatoare, Guvernul Japoniei asteapta o scrisoare din partea Guvernului Romaniei cu privire la solutiile avute in vedere pentru continuarea proiectului.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat in iulie ca aceasta investitie este una "uriasa" si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.
Intrebat in luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea ca acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor.
Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.
Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
"Lucrarile la metroul Drumul Taberei-Universitate merg mai repede decat era prevazut, banii sunt asigurati"
Lucrarile la constructia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate sunt derulate mai repede decat era prevazut, iar finantarea este asigurata integral din surse bugetare si comunitare, a declarat premierul Victor Ponta, aflat, vineri, pe santierul de constructie.
"Imi pare rau ca s-au pierdut doi ani, din 2010 pana in 2012 nimeni nu s-a gandit cum sa faca aceste lucruri sa functioneze", a spus Ponta, adaugand ca este convins ca, impreuna cu ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, va inaugura, la momentul respectiv, primul tren care va trece pe noua linie.
Premierul a tinut totodata sa precizeze ca metroul va fi trecut in administrarea Primariei, dar Guvernul va finanta in totalitate toate investitiile incepute.
La randul sau, ministrul Transporturilor a aratat ca spera ca ritmul lucrarilor sa fie mentinut, deoarece traficul din Drumul Taberei este un "calvar".
Tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate va fi pus in functiune in 2016, cu o intarziere de un an.
Cu o lungime totala de aproximativ sase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece statii, la Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor, si va acoperi, in principal, un bazin cu un numar de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 si 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe Magistrala 5, de la Raul Doamnei si de la statia Valea Ialomitei, pana la Eroilor, ar fi trebuit puse in functiune in cursul anului 2015.
Mai multe despre:
#metrou#Victor Ponta
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS