Prizonieri pe drumuri fara iesire. Ce se construieste in Romania mai lent decat autostrazile? VIDEO
Vorbim de o problema grava a soselelor de viteza, care se inaugureaza fara asa numitele exituri, chiar daca acestea sunt prevazute in proiectele initiale. Asa ca, daca te asezi la drum, nu mai ai sansa sa te mai intorci. Si nu sunt singurele lucruri care lipsesc. De pilda, viitoarea autostrada Bucuresti-Ploiesti nu are telefoane pentru situatii de urgenta si nici benzinarii.
Pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, indicatoarele rutiere arata iesiri care nu exista. Asa se face ca cei care pleaca din Capitala trebuie sa parcurga aproape 60 de kilometri fara sa se poata intoarce.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti ii tine practic prizonieri pe soferi. Desi este gata in proportie de 95 la suta, iesirile nu au fost inca terminate. La km 18, unde ar trebui sa fie prima iesire, din pacate, in loc de asfalt gasim doar noroi.
Nu este gata nici punctul de acces de la kilometrul 38. Doar una din cele trei iesiri, prevazute in proiectul initial, este terminata.
Potrivit normelor, la fiecare 30 de kilometri trebuie sa existe cate o iesire. Legea se respecta doar pe hartie. In realitate, punctele de acces sunt date in folosinta cu mult dupa ce este inaugurata autostrada. Un exemplu, soseaua de viteza Arad-Timisoara, data in exploatare de aproape o jumatate de an. Termenul oficial este insa pe 2 iunie.
Nu este singurul lucru care apare cu intarziere pe autostrazile cu termene deja depasite. Pe Bucuresti-Ploiesti nu avem telefoane de urgenta si nicio benzinarie.
Autostrada urma sa fie gata in decembrie anul trecut. Termenul a fost amanat pana in luna aprilie si apoi mai 2012. Urmatorul termen va fi anuntat de catre Ministerul Transporturilor pe 25 mai.
Pe acelasi subiect: