Povestea aeroportului fantoma din Ciudad Real, gigant care a contribuit la aruncarea Spaniei intr-o recesiune uriasa. Cum a ajuns de la 1 mld. euro sa coste doar 10.000 euro
            Un investitor chinez a oferit vineri doar 10.000 de dolari la licitatia pentru preluarea aeroportului fantoma din Ciudad Real din Spania. Asta in conditiile in care construirea gigantului a costat 1,1 miliarde de euro, transmite Financial Times.
Grupul chinez Tzaneen International a fost singurul ofertant pentru preluarea aeroportului.
Amplasat la doar 235 km sud de Madrid, aeroportul din Ciudad Real a fost gata in 2009, are o pista de rulare cu o lungime de patru kilometri, suficienta pentru aterizarea unui Airbus A380, precum si un terminal care poate gazdui 10 milioane de pasageri pe an.
Dar operatorul aeroportului, CR Aeropuertos, a dat faliment in 2010, pentru ca nu a reusit sa atraga trafic, iar Ciudad Real a devenit un exemplu al proiectelor inutile, care au aruncat Spania intr-o grava recesiune.
Tribunalul local din Ciudad Real nu poate confirma deocamdata daca aeroportul va fi preluat de Tzaneen, in conditiile in care oferta chinezilor este mult mai mica decat pretul minim de 28 milioane euro, stabilit de magistrati.
In aceste conditii, termenul limita pentru depunerea de oferte a fost prelungit pana in 15 septembrie.
Constructia aeroportului a fost sustinuta de banca de economii Caja Castilla La Mancha, prima dintre bancile de economii spaniole, care a fost salvata de contribuabili in 2010.
Un alt aeroport fantoma spaniol este cel de la Castellon, pe coasta estica a Spaniei, care a costat 150 de milioane de euro si a fost inaugurat in 2011. Functioneaza inca si, la inceputul acestui an, compania aeriana low-cost Ryanair a anuntat ca va infiinta aici o baza de operatiuni, transmite Agerpres.
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS