Aeroporturile fantoma ale lumii. In ce s-au transformat proiectele de miliarde de euro, rapuse de criza. GALERIE FOTO
Desi au costat miliarde de euro, niciun avion nu decoleaza ori aterizeaza pe pistele lor. Aeroporturile abandonate sunt vanate, in schimb, pentru diverse facilitati. Astazi servesc ca platouri de filmare ori parcuri de distractie, relateaza CNN in editia electronica.
Aeroportul Central din Ciudad Real, de pilda, se afla la 150 de mile de Madrid. In vremurile sale bune, devenise un nod important pentru economia spaniola. Astazi insa, proiectul aminteste de caderea financiara pe care Spania a inregistrat-o din 2008 incoace.
„Constructia acestui aeroport, dar si altor locuri de genul asta, s-au dovedit pur si simplu inutile. Au fost multe la numar. Ele sunt responsabile de criza”, a declarat Pedro Almodovar pentru CNN. Almodovar se numara printre cei care au gasit o metoda de a folosi proiectul lasat de izbeliste, incepand cu aprilie 2012, data la care aeroportul a fost inchis oficial.

Sursa foto: Getty Images/Guliver
Regizorul a filmat ultima sa pelicula „I`m so excited” („Atat de entuziasmat”), pe pistele ramase libere de pe fostul Aeroport Central din Ciudad Real. In timpul zilei insa, divizia din Spania a producatorului nipon Lexus folosea, la randul sau, terenul gol pentru a promova ultimele autoturisme ziaristilor din tara.
“Sunt 4,5 kilometri de pista nefolosita – practic, cea mai lunga din Europa”, spune Jose Antonio Galve, PR Manager in cadrul Lexus Spania. “Te simti si ciudat cand te afli aici, pentru ca nu-ti da senzatia unui drum, nici nu-ti dai seama cand se termina. Ni s-a parut o oportunitate pe care am vrut s-o exploatam, a fost o experienta diferita de tot ce-am incercat pana acum”, adauga Galve.

Sursa foto: Getty Images/Guliver
Potrivit jurnalistilor americani, sunt sanse mici ca aeroportul sa-si amortizeze investitia care s-a ridicat la aproape un milliard de euro. Mai mult, costurile de intretinere sunt uriase. Directorul general al Consiliului de Administrare al
Aeroporturilor din Spania sustine ca desi o asemenea suprafata ar fi excelenta pentru organizarea unor curse de masini, de exemplu, nimeni nu-si va permite sa achizitioneze terenul, din cauza costurilor de intretinere.
Un exemplu asemanator il reprezinta si Aeroportul Brandenburg Willy Brandt, din Berlin. Constructia aerodromului a costat 4,2 miliarde de euro, dar n-a fost data in folosinta pana acum. La un an de la data la care ar fi trebuit sa se deschida, aeroportul este in continuare gol. Niciun pasager sau avion nu se gasesc in perimetrul sau, iar unii spun chiar ca abia in 2017 vor avea loc primele decolari, potrivit BBC. Pana atunci, insa, serveste ca loc de… plimbare pentru turistii curiosi.

Sursa foto: Getty Images/Guliver
Proiectul ar fi trebuit sa fie o realizare mareata pentru capitala Germaniei, un aeroport nou-nout care sa inlocuiasca terminalele invechite ale Berlinului, cu o cladire impozanta din sticla si otel, capabila sa gazduiasca peste 25 de milioane de pasageri in fiecare an si sa preia calatorii care prefera in prezent deplasarea cu trenul. Potrivit oficialilor companiei, de vina pentru amanarea inaugurarii e sistemul de protectie defectuos. Altii sunt de parere ca problema este mult mai complicata de atat.
Asemenea aerogarii din Berlin exista si alte proiecte europene abandonate. De pilda, si Malmo, al treilea mare oras al Suediei, detine si el un aeroport „uitat de lume”. Fostul Bulltofta a fost rebranduit intr-un parc de distractii. Desi complexul a pastrat cateva dintre elementele sale aeronautice, putini locuitori isi amintesc ca acesta a fost, candva, un aeroport, sustine istoricul Anders Reisnert.
Totodata, Aeroport International Stapleton din Denver, Colorado a fost, candva, unul dintre cele mai aglomerate cinci hub-uri aeriene din Statele Unite. Asta pana sa fie inchis, in 1994. Astazi, fostul aerodrom a fost transformat intr-un ansamblu de locuinte. Proiectul nu este insa finalizat, fiind in derulare pana in 2025, cand va numara aproximativ 8.000 de locuinte, din care 5.000 au fost deja terminate si vandute.

Inainte si dupa proiectul imobiliar.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS