Aeroportul, in stare impecabila, dispune de 4 kilometri de pista si a fost construit pentru un trafic de 10 milioane de pasageri pe an. Include un centru pentru vizitatori, un parc industrial vast si un turn de control de 50 de metri inaltime. De asemenea, dispune de acces bun la reteaua nationala de autostrazi si spatii generoase de parcare. 

Proiectul a fost finalizat in 2009, la scurt timp dupa colapsul pietei imobiliare din Spania, la un cost pentru investitori privati si autoritati regionale de peste 1 miliard de euro.

Inaugurat cu sperante mari, aeroportul nu a atras niciodata mai mult de cateva zboruri pe saptamana, cu mult sub capacitatea sa. Niciun avion nu a mai aterizat la Ciudad Real din aprilie anul trecut, cand a fost inchis oficial. 

Compania CR Aeropuertos, operatorul terminalului de la Ciudad Real, a intrat in faliment in urma cu trei ani, iar aeroportul va fi scos la licitatie pentru plata datoriilor catre creditori. 

Procesul de vanzare se va incheia la 29 decembrie. Participantii la licitatie vor trebui sa propuna preturi de peste 100 de milioane de euro si sa constituie garantii echivalente cu 5% din valoarea ofertei. 

"Pana acum nu au fost depuse oferte ferme, dar exista mai multe parti interesate si ne asteptam ca de luni sa fie transmise propuneri", a declarat Francisco Pérez, unul dintre administratori. 

Orasul Ciudad Real, o capitala regionala cu numai 75.000 de locuitori, este situat la jumatatea distantei dintre Madrid si Cordoba, intr-o zona mai putin populata din Castilla-La Mancha. In regiune nu exista activitate industriala semnificativa, iar orasul atrage putini vizitatori, mai ales din afara tarii.  Potrivit statisticii spaniole, numarul innoptarilor pentru vizitatori straini in Ciudad Real este de 1.300-1.500 pe luna. 

Contrastul puternic dintre capacitatea prea mare a aeroportului si lipsa evidenta a cererii fac din aeroport un simbol al exceselor din anii de boom economic ai Spaniei. 

Decizia initiala de a numi aeroportul Ciudad Real Don Quixote, dupa eroul care se lupta cu adversari imaginari al autorului Miguel de Cervantes, a agravat situatia jenanta. Numele a fost schimbat in Ciudad Real Central. 

Potrivit administratorului, izolarea si legaurile bune de transport ar putea fi utile companiilor implicate in mentenanta avioanelor, stationarea acestora pe termen lung sau alte afaceri similare.