Masterplanul pentru Transporturi: Romania renunta la 30% din reteaua de cale ferata pentru ca nu o poate intretine
Romania renunta la 30% din reteaua de cale ferata pentru ca nu o poate intretine. Asta inseamna ca legaturile feroviare dintre orasele mici, considerate neprofitabile, vor fi pur si simplu anulate. Ideea este prezentata in Masterplanul pentru Transporturi. Asa se va distruge intreaga retea, sar sindicalistii.
Romania are aproape 19.000 km de cale ferata.
Cum Ministerul Transporturilor are bani doar pentru intretinerea a 13.000 km, Masterplanul sectorului feroviar a stabilit: tara noastra va renunta la 30% dintre linii. Deocamdata autoritatile nu au stabilit care, dar cel mai probabil este vorba de cele cu putini calatori.
"Tineti partea transportului auto si distrugeti sistemul feroviar, acolo se sifoneaza bani, la calea ferata nu se pot sifona"
Asta inseamna ca ar trebui sa ia de la infrastructura rutiera, spun reprezentantii ministerului.
Marcel Bolos, reprezentant Ministerul Transporturilor: "Din rovinieta din care se incaseaza actual, fara sa fie suplimentar, poate fi luata o suma de bani."
Intre timp, pasagerii din gari sunt nemultumiti.
Grav este ca din cauza lipsei de bani, infrastructura rutiera este una dintre cele mai proaste din Europa. Viteza medie este de 45 km pe ora intre Timisoara si Arad si de 77 km pe ora intre Bucuresti si Constanta.
Astfel daca din Bucuresti pana in Timisoara ajungi in 6 ore cu masina, cu trenul pierzi 10. Numai sa nu intarzie. In 2012, toate trenurile CFR au cumulat 4 ani de intarzieri. Ministrul Transporturilor spune ca demisia sefului cailor ferate din Japonia pentru o intarziere de 3 minute nu poate fi aplicata aici.
Ioan Rus, ministrul Transporturilor: "Eu nu o sa pot sa numesc in ritmul in care ei ar demisiona. Daca pe 10 ore ai intarziat 2 minute atunci ai intarziere, daca ai intarziat 7 ore, las-o dracului, asta nu mai e intarziere."
Nu e de mirare ca in aceste conditii operatorul pierde calatori. Daca in 2006 avea aproape 100 de milioane, anul trecut numarul pasagerilor a scazut la jumatate.
Calatori transportati de CFR
94 milioane - 2006
85 milioane - 2007
74 milioane - 2008
65 milioane - 2009
57 milioane - 2010
54 milioane - 2011
50 milioane - 2012
48 milioane - 2013
Estimare 2014 - 53 milioane calatori
sursa: CFR Calatori
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS